شناسهٔ خبر: 43551994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاد حوزه علمیه؛

امام حسن عسکری(ع) برای ترویج اسلام تلاش های زیادی کرد

حجت الاسلام فیضی گفت: امام حسن عسکری(ع) برای ترویج و گسترش شریعت اسلام حقیقی تلاش های زیادی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، مراسم سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امروز(یکشنبه، ۴ آبان) با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محل مسجد امام جعفر صادق(ع) آستارا برگزار شد.

 

حجت الاسلام«محرم فیضی» در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهارکرد: امام حسن عسکری(ع) برای ترویج و گسترش شریعت اسلام حقیقی تلاش های زیادی کردند.

 

استاد حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بندر آستارا آماده سازی مردم برای غیبت امام زمان (عج) را از کارهای بزرگ امام عسکری (ع) دانست و افزود: این امام همام در مجالس مختلف، بحث غیبت موعود (عج) را مطرح می کردند.

 

وی با اشاره به اینکه آغاز امامت امام زمان با شهادت امام حسن عسکری (ع) همزمان است، گفت: بشریت و مسلمانان به امید به آینده زنده هستند و حیات مسلمانان به امید وابسته است.

 

حجت الاسلام فیضی با بیان اینکه خفقان در دوران امام هادی (ع) و امام عسکری (ع) بیش از سایر ائمه (ع) بوده است، افزود: با وجود این خفقان، این بزرگواران توانستند شیعه را به گونه ‌ای توسعه دهند که انسجام شیعه در این دوران بی نظیر بود.

 

استاد حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بندر آستارا با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) در تمامی صفات و ویژگی‌ های مثبت شخصیتی زبانزد عام و خاص بود، خاطرنشان کرد: در این میان شجاعت و صلابت روحی، قوت قلب، و جرات و شهامت از ویژگی های شخصیتی ایشان به شمار می ‌آید.

 

گفتنی است، مداحی و سینه زنی پایان بخش این مراسم مذهبی در بندر آستارا بود.

این مراسم که به همت کانون فرهنگی و هنری صالحین تدارک دیده شده بود با مشارکت هیئت امنای مسجد امام جعفر صادق(ع) و پایگاه بسیج شهید شاپور آهنی برگزار شد.

پایان پیام/163

نظر شما