شناسهٔ خبر: 43549375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سامانه علم‌سنجی دانشگاه بیرجند راه‌اندازی شد

بیرجند - ایرنا - سامانه علم‌سنجی دانشگاه بیرجند با هدف ارزیابی فعالیت‌های علمی و ترسیم نقشه علمی دانشگاه راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

مدیر امور پژوهشی دانشگاه بیرجند روز یکشنبه گفت: علم‌سنجی یکی از روش‌های رایج ارزیابی فعالیت‌های علمی است و انتشار مداوم شاخص‌های علم‌سنجی که توصیف‌کننده کمی و کیفی پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه است، می‌تواند مولفه مفید و کارآمد برای مدیریت پژوهش، سیاستگذاری علمی و چگونگی تخصیص بودجه و امکانات باشد.

رضا شریعتی‌نسب افزود: همچنین علم‌سنجی می‌تواند به‌عنوان ابزاری مهم در ترسیم نقشه علمی دانشگاه به‌کار رود.

وی اظهار داشت: در این راستا به عنوان اولین گام، سامانه علم‌سنجی دانشگاه راه‌اندازی شد و با استفاده از این سامانه همکاران می‌توانند اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت علمی خود و دانشگاه داشته باشند.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه بیرجند گفت: در گام بعد با راه‌اندازی واحد علم‌سنجی ذیل معاونت پژوهشی امکان رصد و پایش علمی و هدفمند داده‌های به‌دست آمده از سامانه و سیاستگذاری‌های کلان مربوطه امکان‌پذیر خواهد شد.

تعداد کل مقالات نمایه شده در scopus و کل استنادات دریافتی در scopus، ‌توزیع مقالات در چارک‌های مختلف، فهرست مقالات، مقالات برتر هر یک از اعضای هیات علمی بخش‌هایی از این سامانه را تشکیل می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه و کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد در حال آماده‌سازی نسخه نهایی و رسمی این سامانه هستند که در هفته پژوهش راه‌اندازی خواهد شد.

علاقه‌مندان از طریق نشانی http://scimet.birjand.ac.ir/University.php?id=۱ می‌توانند به سامانه علم‌سنجی دانشگاه بیرجند وارد شوند.

دانشگاه بیرجند با بیش از ۴۰ سال سابقه و کارکرد علمی و آموزشی در شرق کشور دارای حدود ۱۲ هزار دانشجو در ۳۴۰ کدرشته در مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا است.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) این دانشگاه حدود ۳۰ درصد جمعیت دانشجویی را تشکیل می‌دهند.

دانشگاه بیرجند با ۳۵۰ عضو هیات علمی دارای بیشترین توان علمی و پژوهشی در استان خراسان جنوبی است.

نظر شما