شناسهٔ خبر: 43547981 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس پیشین سیا، دعوت ترامپ از ولیعهد عربستان را شرم آور خواند

تهران - ایرنا - جان برنان رییس پیشین سازمان جاسوسی آمریکا (سیا)، دعوت ترامپ از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برای سفر به واشنگتن را شرم آور خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جان برنان یکشنبه در مصاحبه با یاهو نیوز گفت: شرم آور است زمانی که رییس جمهوری در مورد دعوت از ولیعهد عربستان برای سفر به واشنگتن سخن می‌گوید در حالیکه وی باید با رهبر عربستان به دلیل قتل جمال خاشقچی با تنفر برخورد کند.

برنان افزود: اظهارات ترامپ بار دیگر نشان می‌دهد که او قصد ندارد سعودی‌ها و ولیعهد این کشور را مسئول قتل وحشیانه خاشقچی بداند.

سخنان رییس پیشین سازمان جاسوسی آمریکا در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ روز جمعه اعلام کرد، پس از انتخابات خواهان برگزاری یک جشن بزرگ برای امضای صلح با اسرائیل است که در این جشن ملک سلمان پادشاه عربستان و ولیعهد محمد بن سلمان نیز حضور دارند.

ترامپ همچنین گفت که انتظار دارد سعودی‌ها در امضای چنین توافق نامه‌هایی به امارات متحده عربی، بحرین و سودان بپیوندد.

با وجود ادعاهای ترامپ تا کنون هیچ یک از رهبران سعودی آمادگی برای سفر به واشنگتن و امضای توافقنامه صلح با اسرائیل را عنوان نکرده‌اند.

حکومت سودان جمعه شب به عنوان سومین حکومت سازشکار با رژیم صهیونیستی پس از امارات و بحرین، بر سر عادی سازی کامل روابط با تل آویو رسما توافق کرد.

به دنبال این توافق، مردم سودان با برگزاری تظاهرات و سر دادن شعارهای «هیچ صلحی با رژیم اشغالگر وجود ندارد»، اقدام دولت «عبدالله حمدوک» نخست وزیر دولت انتقالی سودان در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین همچنین اعلام کرد: پاسخ به جنایت امروز صهیونیست‌ها مستلزم آن است که کشورهای عربی از اقدام خود برای به رسمیت شناختن اسرائیل منصرف شده و تمام توافقات خود را با این رژیم لغو کنند.

نظر شما