شناسهٔ خبر: 43547037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدور مجوز سه دفتر خدمات مسافرتی در کردستان

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: امسال مجوز سه دفتر خدمات مسافرتی در شهر‌های سنندج، سقز و دیواندره صادر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حمید اسکندری معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: چهار درخواست از شهرستان سنندج، یک درخواست از شهرستان سقز و یک درخواست از شهرستان دیواندره تقاضای مجوزدفتر خدمات مسافرتی داشتند که این درخواست‌ها با حضور اعضای کمیسیون بررسی و با سه مورد موافقت و با سه درخواست دیگر مخالفت شد.

او افزود: این درخواست در شرایط سخت کنونی می‌تواند نشانه مثبتی باشد و افراد می‌توانند با ابتکارات و توانایی‌های خود در این وضعیت هم فعالیت کنند.

اسکندری با اشاره به برگزاری آزمون مصاحبه فراگیران رشته‌های مختلف گردشگری در کردستان یادآور شد: این آزمون در ۲ سطح انگلیسی و فرانسه و برای فراگیران رشته‌های راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، طبیعت گردی و مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی با رعایت تمامی نکات بهداشتی اعلامی از طرف ستاد مقابله با ویروس کرونا برگزار شد.

اسکندری افزود: این مصاحبه تخصصی با شرکت ۳۰ نفر از کسانی که موفق به گذراندن دوره‌های تخصصی گردشگری شده بودند برگزار شد که در پایان ۹ نفر رد شده و ۲۱ نفر توانستند در این آزمون قبول شوند.

او در رابطه با نشست کمیسیون فنی گردشگری هم اظهار داشت: در این نشست درخواست‌هایی برای تغییر کاربری زمین‌های گردشگری ارائه شده بود که با توجه به سیاست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر حفظ این کاربری‌ها با تغییر همه این درخواست‌ها مخالفت شد.

انتهای پیام/ع

نظر شما