شناسهٔ خبر: 43545290 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری آیین سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در سامرا

بغداد - ایرنا- آیین سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) با حضور خیل عظیم عزاداران عراقی در شهر «سامرا» در استان صلاح‌الدین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عزاداران عراقی شنبه شب از شهرهای مختلف در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) خود را به شهر سامرا رسانده و در جوار حرم مطهر  این امام همام به عزاداری پرداختند.

همه ساله در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، میلیون‌ها مسلمان از عراق و سایر کشورها برای زیارت بارگاه این امام همام و بارگاه امام هادی (ع) عازم سامراء می‌شوند اما امسال پیروان اهل بیت (ع) در سایر کشورهای جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا و تدابیر اتخاذ شده در این باره از توفیق حضور در این آیین در سامرا محروم شده و مراسم امسال با حضور خیل عظیم عزاداران عراقی برگزار شد.

آیین عزاداری در صحن حرمین امامین عسکریین (ع) با حضور هزاران نفر از زائران و محبان اهل بیت (ع) برگزار و به طور مستقیم از چند شبکه تلویزیونی عراق پخش شد.

تامین امنیت این مراسم را دستگاه‌های نظامی و امنیتی عراق از جمله نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» برعهده داشتند و مقامات محلی در کنار تولیت آستان مقدس حرمین امامین عسکریین (ع) طرح خدمات رسانی به زائران را اجرا کردند.

نظر شما