شناسهٔ خبر: 43544302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مردم تهران در مجلس:

بسیاری از مشکلات تهران باید در سطح ملی پیگیری و رفع شود

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: پایتخت درگیر معضلات متعددی است که از گذشته به ارث رسیده که باید بسیاری از مشکلات تهران در سطح ملی پیگیری و رفع شود.

صاحب‌خبر -

سید مصطفی میرسلیم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تمرکز بیش از ۵۰ درصد گردش مالی کشور در تهران، افزایش جمعیت بدون رعایت معیارهای آمایشی و گسترش بی رویه ساخت و سازها بدون توجه به طرح جامع و طرح تفصیلی و ضوابط مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی برای پهنه ها و زیر پهنه های مختلف را از مشکلات تهران برشمرد.

وی افزود: آلودگی هوا بویژه ناشی از شیوه اتخاذ شده برای ترابری و استفاده نامناسب از وسائل شخصی به جای توسعه و استفاده از حمل و نقل عمومی بخصوص راه آهن (مترو) سبب بروز معضلات زیست محیطی کنونی در تهران شده است.

وی تخریب کوهپایه و بلندمرتبه سازی در کوهپایه به جای ساماندهی آن به عنوان یکی از ظرفیت های تنفسی شهر، اداره ناپایدار امور شهر به دلیل ادامه وابستگی به درآمد حاصل از فروش تراکم و فروش تخلف، امنیت شکننده شهر بویژه در حواشی تهران بر اثر افزایش جرائم، نابسامانی فرهنگی و اجتماعی در اثر گسترش طلاق و فحشا و اعتیاد را از دیگر مسائل تهران عنوان کرد.  

میرسلیم با بیان اینکه مشارکت بسیار ضعیف مدنی اهالی شهر تهران در اداره امور شهر به دلیل عدم تقسیم بندی شهر تهران به ۳۰ منطقه انتخاباتی است، تاکید کرد: مردم هر منطقه باید با انگیزه و احساس مسئولیت در انتخاب نماینده شناخته شده خود شرکت کنند تا انتخابات تهران از شرایط کنونی خارج شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: کافی است به ترکیب نمایندگان انتخاب شده از تهران برای مجلس و شورای اسلامی شهر توجه شود تا ضایعه ناشی از اصلاح نشدن قانون و تبعیت از سیاست‌های کلی انتخابات مشخص شود.

میرسلیم افزود: البته نمایندگان تهران تاکنون دیدارهایی با استاندار، شهردار، فرمانده نیروی انتظامی و برخی مسئولان استان تهران داشته اند و متوجه آسیب های مناطق مختلف شهر شده اند ولی به دلیل گستردگی مسائل مبتلابه که اغلب جنبه میهنی دارند، هنوز دستاورد عملی نداشته ایم.

وی گفت: تبعیض و توزیع ناعادلانه ثروت در جامعه از جمله مشکلات اقتصادی جامعه از جمله تهران است که از بی توجهی به قانون، نظام اجتماعی و رشد انحراف های فرهنگی و اخلاقی ناشی می شود.

میرسلیم با بیان اینکه ریشه اصلی این مشکلات رکود، بیکاری، تعطیل کارگاههای تولیدی، سخت شدن کسب و کار، بویژه اشتغال جوانان است، اظهار داشت: ترکیب این مشکلات با تورم گروههای کم برخوردار در دهک‌های اول تا سوم را دچار مشکل کرده است که راه حل آن رونق دادن به کسب و کار و اشتغال مولد است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران از دولت و دستگاههای عمومی شد و گفت: تاخیر در این پرداخت ها مانع از ایفای تعهدات بانکی پیمانکاران می شود.

میرسلیم با تاکید بر جلوگیری از فساد برای توزیع عادلانه امکانات اظهار داشت: جلوگیری از فساد هم دو مرحله دارد که مرحله نخست به دستگیری مفسدان، تبهکاران و بازگرداندن اموال و مقابله با فرآیندهای فسادزا باز می گردد و در مرحله بعد باید جلوی بروز فساد را در نظام اداری و اقتصادی گرفت.

نظر شما