شناسهٔ خبر: 43544291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تورم ماهانه کردستان در جایگاه ۱۵ کشور قرار گرفت

سنندج - ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: بر اساس نتایج طرح آمارگیری از قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری و روستایی در مهر، کردستان با تورم ماهانه ۷.۳ درصد، در جایگاه پانزدهم نسبت به سایر استان‌های کشور قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بهرام نصراللهی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تورم ماهانه کشور در مهر ماه هفت درصد و این میزان در کردستان ۷.۳ درصد بود.

وی با بیان اینکه تورم ماهانه کردستان در مهر نسبت به تورم ماهانه شهریور ۴.۳ درصد افزایش پیدا کرده است، افزود:  کردستان در ماه شهریور  با تورم ماهانه سه درصد در جایگاه بیست و پنجم استانهای کشور قرار داشت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان درباره تورم نقطه به نقطه هم اظهار داشت: کردستان در این زمینه استان هشتم کشور بود.

نصراللهی‌زاده اضافه کرد: درصد تغییرات شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) استان از ۳۶.۸ درصد در شهریور ماه  به ۴۴ درصد در مهر ماه افزایش پیدا کرده است. 

وی افزود: تورم نقطه به نقطه کشور در شهریور ومهر ۱۳۹۹ به ترتیب ۳۴.۴ درصد و ۴۱.۴درصد بوده است.

نصراللهی‌زاده با اشاره به تغییرات شاخص ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل گفت: این تغییرات نسبت به دوره مشابه سال قبل در استان کردستان و کشور (آبان ۹۸ تا مهر ۹۹ نسبت به آبان ۹۷ تا مهر ۹۸) به ترتیب ۲۴.۴ درصد و ۲۷.۲ درصد بوده که استان کردستان همانند ماه گذشته در جایگاه ۳۰ استان‌های کشور قرار دارد.

وی تاکید کرد: تغییرات شاخص در شهریور امسال در کردستان و کشور به ترتیب ۲۲.۸درصد و ۲۶ درصد بود و تغییرات شاخص ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل در استان و کشور افزایشی بوده بطوریکه تورم ۱۲ ماه  در مهر ماه امسال نسبت به شهریور در استان ۱.۶ درصد و در کشور ۱.۲ درصد افزایش داشته است.

نظر شما