شناسهٔ خبر: 43544165 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اسلامی بیان کرد:

ضعف شورای توسعه فرهنگ قرآنی در حمایت از بخش مردمی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان فارس، با ابراز گلایه از عدم حمایت‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی از فعالیت‌های مردمی گفت: این شورا نتوانسته فعالیت‌های جامعه قرآنی را در تمامی سطوح به ویژه بخش مردمی به صورت شفاف مورد حمایت قرار دهد.

صاحب‌خبر -

محمحسین اسلامیمحمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با ابراز گلایه از اقدامات شورای توسعه فرهنگ قرآنی و فقدان حمایت‌های لازم از تشکل‌های مردمی به ویژه در این ایام کرونایی گفت: شورای توسعه با شرایط فعلی، جوابگوی جامعه قرآنی نیست و نتوانسته فعالیت‌های این قشر را در تمامی سطوح به ویژه بخش مردمی به صورت شفاف مورد حمایت قرار دهد.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور، بیان کرد: شورا درگیر بروکراسی اداری شده و سازمان‌های دولتی به عنوان پدرخوانده در این شورا نقش اساسی ایفا می‌کنند، لذا چون نقش آن‌ها پررنگ‌تر است، نگاه مردمی در شورای توسعه ضعیف و سطحی است و همین نکته باعث شده تا عملکرد و خاصیت شورا در بخش مردمی کمرنگ باشد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان فارس افزود: چون بروکراسی اداری بر شورای توسعه غالب شده است از هدف اصلی فعالیت خود عقب مانده و این موضوعیست که به شورا آسیب زده و نگذاشته تا شورای توسعه فرهنگ قرآنی به آن وضعیت مطلوب در حوزه مردمی برسد.

اسلامی با تأکید بر ضعف در سیاست‌گذاری‌های کلان قرآنی اظهار کرد: در حال حاضر جایگاه اطلس قرآنی کجاست؟ این اطلس قرآنیست که نیازهای شهرهای مختلف را به مؤسسات قرآنی در رشته‌های مورد تقاضا نشان می‌دهد؛ موضوعی که امروزه به آن توجه نمی‌شود و بهتر است بگوییم مورد غفلت واقع شده و مؤسسات بدون توجه به جمعیت و جغرافیای منطقه خود، فعالیت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با طرح این پرسش که آیا شاخص‌های تقسیم مالی که در شورای توسعه صورت می‌گیرد با عدالت است یا خیر؟ بیان کرد: حال آنکه دستگاه‌های دولتی برای فعالیت‌های فرهنگی خود که امور قرآنی نیز بخشی از آن است، ردیف بودجه دارند، اما بودجه فعالیت‌های قرآنی در بخش مردمی چقدر است؟ این موضوع باید شفاف شود.

اسلامی با اشاره به اینکه طی این سال‌ها نشان داده شده که عملکرد دستگاه‌ها در موضوع قرآنی ضعیف است؟ افزود: متأسفانه نگاه‌های دستگاه‌های دولتی به بخش مردمی خوب نیست، این شکاف‌ها در جامعه قرآنی در سطح دولتی و غیردولتی به سیاست‌گذاری‌ها و ریل‌گذاری‌های نامناسب شورای توسعه باز می‌گردد که مطلوب جامعه امروز ما نیست.

 

انتهای پیام

نظر شما