شناسهٔ خبر: 43544074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری زنجان:

خروجی دادرسی‌ها برخورد قاطع با مفسدان خواهد بود

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: در زمینه پرونده شهردار و اعضای قبلی متخلف شورای شهر یک رسیدگی عادلانه و قانونی را تعقیب می‌کنیم و تلاش داریم در این پرونده مهم اقتصادی استان دادرسی عادلانه ای اتفاق افتد که خروجی این دادرسی ها برخورد قاطع با مفسدان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص پرونده شهردار و اعضای شورای شهر زنجان، اظهار داشت: به زودی زمان دادرسی این موضوع تعیین خواهد شد، تحقیقات مقدماتی پرونده کامل شده و مراحل دادرسی آن باقی مانده که زمان رسیدگی به پرونده از سمت دادگاه اعلام می‌شود.
وی افزود: تا الان پرونده در بخش مقدماتی بود که با تلاش‌های صورت گرفته از دادسرای مرکز استان و همکاران قضایی تحقیقات آن کامل شد.
رییس کل دادگستری استان زنجان بیان کرد: به طور کلی الان بنا بر علنی برگزار کردن دادگاه است و در سند امنیت قضایی هم به موضوع توجه شده و مطابق قانون اساسی تشخیص علنی بوده و نبودن با دادگاه است.
وی تاکید کرد: دادگاه در شرایط عادی مخالفتی با علنی بودن ندارد به جز موارد خاصی که تشخیص دهد علنی بودن به روند رسیدگی آسیب بزند یا به صلاح جامعه نباشید که تشخیص آن با دادگاه است.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی اظهار کرد: زمان دادگاه هنوز معین نشده با این حال بیش از ۵۰ درصد کار که تکمیل تحقیقات است، انجام و مستندات جمع آوری شده است.
وی گفت: در مرحله تکمیل تحقیقات دستگیری های بعد از مراحل اولیه هم بود که تعداد دقیق بعد از رفتن کیفر خواست برای دادگاه اعلام می‌شود به طور کلی در این پرونده از خیلی افراد تحقیق کردیم که بیش از ۲۲ نفر بودند ولی برای کسانی که کیفر خواست صادر شد شاید کمتر از ۲۲ نفر باشند.
این مسوول خاطرنشان کرد: همه کسانی که در دستگاه قضایی پرونده دارند به نوعی علاقه مند هستند که در مسیر پرونده به نفع خود از ظرفیت‌های خود استفاده کنند اما اراده دستگاه قضای استان اجازه چنین اقدامی را به اصحاب پرونده نمی‌دهد و قاطعانه در این پرونده و پرونده‌های مشابه مطلقا تحت فشار قرار نگرفته چون ما این فرصت را ایجاد نمی‌کنیم.

رییس کل دادگستری استان زنجان بیان کرد: کسی جرات نمی کند به دستگاه قضا فشار بیاورد و نه تنها ورود به پرونده برای کسی تاثیر نخواهد داشت بلکه برای خودش ایجاد مشکل می‌شود و از این نظر در زحمت و فشار نیستیم که نتوانیم کارمان را بکنیم چون کسی جرات این کار را نمی‌کند که در روند پرونده اخلال ایجاد کند.
وی در زمینه اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی، افزود: هر جا که واحدهای تولیدی نیازمند حمایت‌های حقوقی و قضایی هستند ستاد اقتصاد مقاومتی استان تمام قد حمایت می‌کند و در۶ ماه اول امسال بیش از ۴۰ واحد صنعتی از ما خدمات حقوقی موثر دریافت کردند و امروز شاهد راه اندازی بیش از ۹ واحد تولیدی تعطیل شده از محل همین حمایت‌های حقوقی هستیم.
این مسوول خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ واحد تولیدی هم حمایت حقوقی دریافت کردند به طوری که از تعطیلی آن ها جلوگیری شده و این حمایت با تلاش همکاران ما ادامه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: امید است شاهد پیشرفت صنعت، اقتصاد، کار و تولید استان با این حمایت‌های حقوقی باشیم در واقع سهم دادگستری استان در بحث حمایت از تولید قابل توجه است و ۹ واحدی که در یک ماه راه اندازی شد اقدام بزرگی بود و هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.
حجت‌الاسلام صادقی نیارکی یادآور شد: با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان تعداد قابل توجهی از معتادان بهبود یافته مشغول به کار در کارگاه افتتاح شده در شهرک خواهند بود که با حمایت همه مسوولان باید تعداد واحدها را بالا ببریم و شغلی پایدار برای معتادان بهبود یافته ایجاد و از بازگشت آنها به عرصه بلای خانمانسوز اعتیاد جلوگیری کنیم.

نظر شما