شناسهٔ خبر: 43544009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کلاس‌های آموزشی نا ایمن در استان مرکزی ۲۳ درصد کاهش یافته است

اراک - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: کلاس‌های آموزشی ناایمن در این استان از ۶ سال گذشته به ۲۳ درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

«حسین محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد کلاس‌های غیراستاندارد در ابتدای سال ۹۸ در استان مرکزی ۲ هزار و ۱۸۸ کلاس بوده که در این مدت، ۱۸۱ کلاس با بخاری هرمتیک، ۲۱۹ کلاس با استفاده از حرارت مرکزی و یا پکیج استاندارد سازی شده است.

وی بیان کرد: سیستم گرمایشی تمام خوابگاه‌های دانش‌آموزی مدارس شبانه‌روزی استان مرکزی انجام شده و هم‌اکنون هیچ خوابگاه دانش‌آموزی سیستم گرمایشی غیراستاندارد ندارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی ادامه داد: در ۶ ماه نخست امسال، ۲۳ طرح با ۱۹۰ کلاس و زیربنای ۲۴ هزار و ۸۸۱ متر مربع به آموزش و پرورش تحویل شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه قبل، ۹۵ درصد افزایش داشته است.

محمدی بیان کرد: ۱۲ طرح با ۸۴ کلاس و ۱۲ هزار و ۸۲ متر مربع زیربنا نیز در دست اجرا است که پیش‌بینی شده این طرح‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسد.

وی اظهار داشت: از ۳۵ طرح نوسازی مدارس امسال این استان، ۳۱ طرح آموزشی، ۲ طرح سالن ورزشی، یک طرح استخر دانش‌آموزی و یک طرح نمازخانه و کتابخانه است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی اضافه کرد: پارسال در مجموع ۲۶ طرح با ۱۴۰ کلاس و ۱۹ هزار و هشت متر مربع ایجاد و تحویل آموزش و پرورش استان مرکزی شد که از این تعداد ۱۹ طرح آموزشی، چهار طرح سالن ورزشی، ۱ طرح کانون و ۲ طرح نمازخانه و کتابخانه بود.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و در این استان بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز به تحصیل اشتغال دارند.

نظر شما