شناسهٔ خبر: 43543867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ویژگی بارز سردار سلیمانی به روایت همرزمش

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سردار معروفی با بیان اینکه باید مکتب شهید سلیمانی را دست یافتنی بدانیم نظامات سیاسی، اعتقادی و مدیریتی مکتب شهید سلیمانی را تبیین کرد.

صاحب‌خبر -

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ، ، ضمن قدردانی از دانشگاه جامع امام حسین (ع) که همایش بین المللی گام دوم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی، الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز را در سالگرد شهادت سردار دل‌ها برای تبیین مکتب شهید سلیمانی برگزار خواهد کرد اظهار داشت: تبیین مکتب شهید سلیمانی نیازمند کار دقیق علمی است و صرفاً با خاطره گویی نمی‌توان این مکتب را تبیین و تعریف کرد.

سردار معروفی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم مکتب شهید سلیمانی را دست یافتنی کنیم، تصریح کرد: دست یافتنی کردن مکتب شهید سلیمانی به معنای این است که همه می‌توانند همانند شهید سلیمانی مالک اشتر امام (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) باشند. چه آن که نمره اش ۱۰ هست و چه آنکه نمره اش مثل حاج قاسم ۲۰ است. همه می‌توانند مالک اشتر مقام معظم رهبری باشند. این یعنی مکتب شهید سلیمانی را دست یافتنی کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه مکتب شهید سلیمانی خروجی راه اهل بیت علیهم السلام است ادامه داد: حاج قاسم نسخه امامین انقلاب را در این زمین پیاده وتشکیلات مؤثر برای جهان اسلام تعریف کرد.

وی با تأکید بر اینکه برای تبیین مکتب شهید سلیمانی باید اول شخصیت حاج قاسم را بشناسیم ادامه داد:یکی از خصوصیات اخلاقی بارز شهید سلیمانی گذشت ایشان بود. اولین گذشت حاج قاسم، گذشت از گناه است. دومین گذشت حاج قاسم، گذشت از مال است. سومین گذشت حاج قاسم، گذشت از آبرو است. چهارمین گذشت حاج قاسم، گذشت از عزیزان است. پنجمین گذشت حاج قاسم گذشت از جان است.

سردار معروفی با تأکید بر ضرورت آسیب شناسی مکتب شهید سلیمانی گفت:عده‌ای برای معرفی شهید سلیمانی در گذشته متوقف شده اند و عده‌ای نیز شهید حاج قاسم را فقط در جبهه مقاومت می‌دانند که هر دو خطاست. ما باید در معرفی این مکتب، گذشته و حال را پیوند بزنیم و آینده را ترسیم کنیم. این نظام تربیتی است. این کار را نمیتوان با موج‌های موقتی فرهنگی انجام دهیم.

سردار معروفی با برشماری ابعاد نظام اعتقادی، سیاسی و مدیریتی مکتب شهید سلیمانی تصریح کرد: نظام سیاسی حاج قاسم، جامع‌ترین نظام سیاسی مورد تایید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است. ما خورشید ولایت داریم. حاج قاسم فرمایشات خورشید را عملیاتی کرد.

وی در تشریح و تبیین نظام ولایی مکتب شهید سلیمانی گفت: نظام ولایی حاج قاسم، فرمان و فتوا گرفتن نیست. نظام ولایی حاج قاسم، به میل، ولی کار کردن است. این معرفت و ولایت باوری است. چه ارتباطی بین، ولی و سرباز وجود دارد که حجت خدا با آن صبر بزرگی که داشت در از دست دادن شهید اشک می‌ریزید دانشگاه باید در این مسیر درست کار کند. چون هر کاری که انجام شود ادامه پیدا خواهد کرد.

سردار معروفی افزود: مکتب شهید سلیمانی را نباید در سپاه خلاصه کرد، بلکه این مکتب متعلق به نظام، مردم و جبهه انقلاب و شیعه و مسلمین و بشریت و یا فراتر از این تحول‌ها دانست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در تبیین نظام سیاسی مکتب شهید سلیمانی خاطرنشان ساخت: در نظام سیاسی مکتب شهید سلیمانی معیار آن چیزی است که مقام معظم رهبری میخواهد.

وی با تأکید بر گفتمان سازی و جریان سازی مکتب حاج قاسم تصریح کرد: در بخش گفتمان سازی باید به گونه‌ای رفتار شود که جوانان بدانند این پایان راه نیست. باید فرایند عمیق فرهنگی را تعریف کنیم. این تبیین مکتب یک کار عمیق فرهنگی یعنی تغییر نگرش‌ها است. کار تبلیغی نیست. ما باید فرایند را تعریف کنیم و درون آن گفتمان بحث کنیم.

وی افزود: برای این فرایند اول باید نمادسازی را بحث کنیم. ما نمی‌توانیم بدون نمادسازی این کار را انجام دهیم. دوم باید فرهنگ سازی کنیم. گام سوم گفتمان سازی و گام چهارم شبکه سازی و گام پنجم جریان سازی است.

سردار معروفی با تأکید بر ضرورت جریان سازی مکتب شهید سلیمانی گفت: ما باید تولید جریان کنیم. ما قرار است که برای این انقلاب اسلامی جان و آبرو بگذاریم. قرار نیست که ما بمانیم. ما مدیون امام (ره) و مقام معظم رهبری و شهدا همچون شهید سلیمانی هستیم.

وی ادامه داد: برای تبیین عظمت مکتب شهید سلیمانی نیازی به زیادی گویی نیست بیان حقیقت همراه با آن چه که حاج قاسم را خداترس، مقتدر و صاحب مکتب کرد تعریف کنیم بارها با حاج قاسم بودم؛ و از گریه نماز شب اش بیدار شدم.

سردار معروفی در پایان گفت: این‌ها مواردی است که امیدوارم در مقالاتی که به همایش بین المللی گام دوم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی، الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز می‌رسد و در پیش نشست‌های این همایش به خوبی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

172727

نظر شما