شناسهٔ خبر: 43543847 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بررسی کتاب «ازو و بوطیقای سینما» در دوشنبه های نقد کتاب سوره

معاونت پژوهشی دانشگاه سوره با همکاری دانشکده هنر دانشگاه، روز دوشنبه 5 آبان ماه، در دومین نشست نقد کتاب، به بررسی و نقد کتاب «ازو و بوطیقای سینما» نوشته دیوید بردول با ترجمه روبرت صافاریان، به صورت آن لاین خواهد پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، به همت معاونت پژوهشی و با همکاری دانشکده هنر دانشگاه، در روز دوشنبه 5 آبان ماه، دومین نشست نقد کتاب، به صورت آن لاین برگزار خواهد شد. در این برنامه، کتاب «ازو و بوطیقای سینما» نوشته دیوید بردول با ترجمه روبرت صافاریان و با حضور نوید پورمحمدرضا (منتقد) با میزبانی رامتین شهبازی از ساعت 18 تا 20،  به بوته نقد گذاشته خواهد شد. کتاب «ازو و بوطیقای سینما» ؛ که توسط انتشارات مرکز به چاپ رسیده است، علاوه بر نگاهی تحلیلی به کارنامه یاسوجیرو ازو، فیلمساز ژاپنی، شیوه و نگاه بردول را در مواجهه با آثار سینمایی نیز برجسته می سازد. این کتاب کارکردی دوسویه دارد که از یک سو به کارنامه یک سینماگر پرداخته و از سوی دیگر خواننده را با نوعی نگرش در نقد فیلم مواجه می کند. بردول نظریه پردازی نئوفرمالیست محسوب می شود که در بین پژوهشگران ایرانی بسیار محبوب است. صافاریان پیش از این کتاب تاریخ سینما، دیگر اثر بردول که در همکاری با کریستین تامپسون نوشته شده را توسط همین نشر به علاقمندان ارائه کرده است.

دانشگاه  سوره با هدف آشنا سازی دانشجویان و علاقمندان به آثار علمی در حوزه هنر و در راستای رسالات آموزشی و پژوهشی خود این سلسله برنامه را تدارک دیده است. به همین منظور عموم علاقمندان به صورت آزاد می توانند روز دوشنبه 5 آبان ماه ساعت 18 با مراجعه به سایت دانشگاه سوره به آدرس www.soore.ac.ir  با انتخاب اعلان افقی این نشست به شکل مستقیم وارد صفحه برگزاری برنامه شوند.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما