شناسهٔ خبر: 43543811 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد؛

مالکی: بیان اولین تماس از سوی ایران؛ تاکتیک تبلیغاتی ترامپ / برخی مسئولان به سمت خود تحریمی می‌روند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ترامپ یک آدم غیر قابل پیش بینی است و تا زمان انتخابات هم هر اقدامی که بخواهد انجام می‌دهد این موردی که ...

صاحب‌خبر -

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، اظهار داشت: ترامپ یک آدم غیر قابل پیش بینی است و تا زمان انتخابات هم هر اقدامی که بخواهد انجام می‌دهد این موردی که گفته بعد از انتخابات اولین تماسی که به من گرفته می‌شود از سوی ایران است این حرف یک تاکتیک تبلیغاتی برای مصرف در داخل آمریکا است.

وی با بیان اینکه این اقدام ترامپ آخرین اقدام آن تا انتخابات آمریکا نخواهد بود، گفت: مواردی که درباره تحریم‌ها مطرح کرده است در طول این چند سال تقریبا همه گزینه‌های تحریمی روی میز بوده و اجرایی شده است و دیگر تحریمی باقی نمانده است که بر ایران اعمال نکند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: پس تحریم‌های جدید آمریکا چیز تازه و جدیدی نیست، اما چرا دوباره چنین اقداماتی از سوی رژیم آمریکا مطرح می‌شود به خاطر این است که ترامپ از رقیب انتخاباتی خود پایین‌تر است از این رو دست به هرکاری می‌زند تا برای خود اعتباری کسب کند.

مالکی گفت: شاید چنین حرکات ترامپ باعث شود اختلاف وی با بایدن کاهش یابد، اما نکته مهمی که وجود دارد این است که ترامپ صحبت‌هایی که قبل از انتخابات می‌زند بعد از انتخابات اصلا بیان نمی‌کند مثلا خروج نیرو‌های خود از خاورمیانه که قبل از انتخابات سال ۲۰۱۶ برای کسب آرا مطرح کرد، اما بعد از انتخابات به وعده خود عمل نکرد.

وی با اشاره به فشار حداکثری آمریکا، بیان داشت: سالیان متمادی است که سران رژیم آمریکا درصدد هستند تا مسئولان ایران را به خود مشغول کنند یعنی یک موجی ایجاد می‌کنند تا ارکان نظام به هم مشغول شوند و مسائل داخل کشور فراموش شود.

این نماینده مجلس افزود: متاسفانه این یک رویه شده یعنی تمام مسئولین منتظر هستند آمریکا چکاری انجام می‌دهد، اما نیامده ایم بگوییم ما چکاری کرده ایم سوالی که هست چرا ما به سمت خودتحریمی می‌رویم تا حرف از تحریم جدید است از این سو تصمیماتی گرفته می‌شود که این خود مشکل زاست.

مالکی تصریح کرد: چرا از کشور‌های هم مرز خود همانند چین و روسیه استفاده نمی‌کنیم یعنی کشور‌های چین و روسیه توانسته اند با کشور‌های هم مرز خود ارتباطاتی برقرار کنند و توسعه اقتصادی خودشان را بالا ببرند، اما متاسفانه ایران با ۱۵ کشور هم مرز است، اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال که اگر شرایط به نوعی شود که ایران باید از انرژی هسته‌ای و موشکی دست بکشد آیا این اقدام را انجام خواهد داد؟، گفت: به هیچ وجه ایران از مولفه‌های قدرت خود دست نخواهد کشید هر زمانی از حیثیت نظام و ارزش‌های انقلاب دست بکشیم قطعا نابود خواهیم شد.

نظر شما