شناسهٔ خبر: 43543670 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نیاز به ساخت حدود ٢ هزار سرویس بهداشتی در مدارس عشایری

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور گفت: مدارس عشایر به بیش از یک هزار و ٧٠٠ سرویس بهداشتی و ٢ هزار آبخوری استاندارد نیاز دارند.

صاحب‌خبر -

نیاز به ساخت حدود ٢ هزار سرویس بهداشتی در مدارس عشایری

محمدرضا سیفی مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند برگزاری کلاس‌های درس در مناطق عشایری با توجه به گسترش شیوع کرونا بیان کرد: به طور کلی ۶ هزار مدرسه عشایری و ٢١١ هزار دانش‌آموز عشایر داریم که از این تعداد بیش از ١۵۵ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی، ١۶ هزار و ٢٨٨ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و ٣٨ هزار و ٢٣۴ دانش آموز هم در متوسطه دوم تحصیل می‌کنند و با وجود کرونا هم روند آموزش آن‌ها تداوم دارد.

او ادامه داد: در برخی مناطق که کانون شیوع کرونا نیست و تعداد دانش آموزان کم است، کلاس‌ها به طور حضوری برگزار می‌شود و فرایند یادگیری متوقف نشده است؛ معلمان هم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کلاس حاضر می‌شوند البته برخی معلمان هم با عشایر کوچ می‌کنند و مسیری برای رفت و آمد ندارند، اما برای آن دسته از معلمانی که روزانه برای تدریس رفت و آمد می‌کنند تاکید داشتیم تا با رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی در کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

مدارس شبانه روزی کلاس حضوری ندارند

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر کشور با اشاره به اینکه چون تعداد دانش‌آموزان در این مدارس کم است فاصله گذاری فیزیکی رعایت می‌شود، اظهار کرد: البته این کلاس‌های حضوری فقط برای مدارس با تعداد دانش آموز کم تعبیه شده است و در مدارس شبانه روزی و دبیرستان‌های عشایری چنین شرایطی را نداریم.

سیفی درباره وضعیت رسیدگی به وضعیت مدارس و تامین سرویس بهداشتی و آبخوری استاندارد گفت: ٧٠۴ مدرسه فاقد بهداشتی و ١٠٧٠ مدرسه دارای سرویس بهداشتی نامناسب داریم که در مجموع به ١٧٧۴ سرویس بهداشتی نیاز داریم همچنین ٢ هزار و ٩۴٢ آبخوری هم مورد نیاز دانش آموزان عشایری است که سازمان نوسازی مدارس کشور قول داده است تا برای ١٠ استان آماده سازی این فضا‌ها را انجام دهد.

او درباره پراکندگی استان‌هایی که مدارس عشایری با چنین وضعیتی دارند، گفت: در ٢٧ استان کشور این شرایط وجود دارد و اغلب در مناطق محروم استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و لرستان شاهد وجود چنین شرایطی هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما