شناسهٔ خبر: 43543660 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت؛

۶۷ کارآزمایی بالینی طب ایرانی در مقابله با کرونا کد اخلاق گرفتند

سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، گفت: سازمان جهانی بهداشت بر استفاده از ظرفیت طب مکمل در نظام سلامت کشورها تاکید دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، نفیسه حسینی یکتا، با اشاره به اپیدمی کرونا، اظهار داشت: شرایط فعلی، شرایط رزم و بحران است و با دید عقلایی، استفاده از تمام ظرفیت‌ها در این شرایط رزم باید مد نظر قرار گیرد و استفاده از هر سلاحی برای توانمند شدن نظام سلامت و بهره‌گیری از مکاتب درمانی مختلف ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ادغام خدمات طب سنتی ایرانی در نظام سلامت و آموزه‌های راستی‌آزمایی شده این حوزه می‌تواند به این شرایط کمک کند.

حسینی یکتا با اشاره به دستاوردهای طب ایرانی در مقابله با کرونا، گفت: ۶۷ کارآزمایی بالینی کووید ۱۹ با رویکرد طب سنتی، طب مکمل و گیاهان دارویی، کد اخلاق گرفته‌اند و تعدادی از این دستاوردها به ستاد ملی کرونا تقدیم شده است.

سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت اظهار امیدواری کرد: این برنامه‌ها و دیگر فعالیت‌ها در این حوزه، موجب تقویت و حتی تغییر نگرش موجود در این زمینه شود و از نتایج کارآزمایی‌های موجود در شرایط فعلی بتوانیم برای ارتقای نظام سلامت بهره ببریم.

نظر شما