شناسهٔ خبر: 43543643 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نامزد حزب سبز آمریکا: جمهوریخواهان و دموکرات‌ها به جنگ‌ها پایان نمی‌دهند

نیویورک – ایرنا - نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا احزاب عمده این کشور را متهم کرد که از پایان دادن به جنگ‌های بی‌پایان امتناع می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هووی هاوکینز شامگاه شنبه با انتشار پیام‌های توئیتری جنگ‌های بی‌پایان را برآمده از ساختار اقتصاد رقابتی سرمایه‌داری دانست و نوشت: لازمه صلح دائمی، جایگزینی سرمایه‌داری با اکوسوسیالیسم است.

به نوشته این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۳ آبان، ایالات‌متحده می‌تواند با استفاده از ثروت خود به جای دشمن ساختن کشورهای دیگر، بر دوستان خود بیفزاید و به جای آنکه ابرقدرت امپریالیست باشد، ابرقدرت بشردوست جهان شود.

هاوکینز در توییتی دیگر با مداخله نظامی آمریکا برای تغییر حکومت‌ها مخالفت کرد.

وی خواهان آن شد که در عین حال که آمریکا تدابیر خود را برای تامین انتخابات داخلی در پیش می‌گیرد، با روسیه و دیگر قدرت‌ها بر سر پیمان محافظت دوجانبه علیه دخالت در انتخابات مذاکره کند.

نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: کارزار انتخاباتی ما خواهان ابتکارهای صلح و خلع سلاح هسته‌ای است. ۱۲۲ کشور معاهده ممنوعیت سلاح‌های هسته‌ای را امضا کرده‌اند.

هاوکینز در ادامه این توییت‌ها با یادآوری بیش از ۲۰۰ هزار جان‌باخته کرونا در آمریکا نوشت: ما ۷۵ هزار نفر را نیز به دلیل استعمال مواد مخدر از دست دادیم که بسیاری از آنها کهنه سربازان بودند. باید به هر دو بحران سلامت پرداخت.

علاوه بر جو بایدن از حزب دموکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه، جو جورجنسن از حزب آزادیخواه و هووی هاوکینز از حزب سبز هم در رقابت‌های ریاست جمهوری حضور دارند هرچند هیچ‌گاه فرصتی برای رقابت جدی با دو حزب اصلی آمریکا پیدا نمی‌کنند.

نظر شما