شناسهٔ خبر: 43543536 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ادعای ریاض درباره زخمی شدن یک شهروند عربستانی در رهگیری پهپاد یمنی‌ها

مقامات سعودی مدعی شدند که در جریان رهگیری انهدام یک پهپاد یمنی‌ها در جنوب عربستان سعودی، اصابت ترکش به منطقه‌ای غیرنظامی منجر به زخمی شدن یک شهروند و آسیب دیدن چند منزل مسکونی و خودرو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی ادعا کرد که در جریان رهگیری و انهدام یک پهپاد نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در خاک عربستان یک شهروند عربستانی زخمی و به چند خانه و خودروی متعلق به غیرنظامیان آسیب وارد آمده است.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، اداره دفاع مدنی در منطقه «عسیر» عربستان سعودی ادعا کرد که گزارشی درباره اصابت ترکش به منطقه‌ای در مرکز استان «سراة عبیدة»، در نتیجه رهگیری هواپیمای بدون سرنشین که توسط یمنی‌ها به سمت عربستان سعودی پرتاب شده بود، دریافت کرده است.

«محمد بن عبده السید» سخنگوی اطلاع رسانی اداره دفاع مدنی منطقه عسیر عربستان سعودی ادعا کرد که سقوط ترکش‌ها به زخمی شدن یکی از شهروندان منجر شد که جراحت او سطحی است و همچنین به پنج منزل مسکونی و سه خودروی غیرنظامی هم آسیب زد.

این در حالی است که نیروهای مسلح دولت نجات ملی یمن عصر شنبه از انجام عملیات پهپادی دقیق علیه فرودگاه‌های عربستان سعودی در جنوب غرب این کشور خبر دادند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح این دولت در حساب توییتری خود نوشت که در این عملیات، فرودگاه‌های «جیزان» و «اَبها» و پایگاه هوایی «خَمیس مشیط» هدف حملات پهپادهای انتحاری یمن قرار گرفته ‌اند.

سرتیپ یحیی سریع عملیات پهپادی ارتش یمن در جنوب غرب عربستان سعودی را در پاسخ و واکنش به جنایت‌های ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی و تداوم محاصره مردم یمن دانست و گفت که عملیات «دقیق» بوده است.

اما «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی ادعا کرد که عربستان سعودی سومین حمله پهپادی از سمت یمن طی کم تر از دو روز گذشته را ناکام گذاشته است

ائتلاف متجاوز به یمن طی هفته‌ گذشته ده‌ها حمله هوایی به مناطق مختلف این کشور انجام داده که بر اثر آن بیش از ۲۰ نفر غیر نظامی کشته یا زخمی شده‌اند.

این ائتلاف تنها در روز چهارشنبه گذشته ۳۳۲ بار آتش‌‎بس الحُدیده در غرب یمن را نقض کرده است.

انتهای پیام/.

نظر شما