شناسهٔ خبر: 43543467 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

علیپور: حضور سلیمی در پرسپولیس کذب است و او به اتریش می رود

مدیرعامل باشگاه تراکتور گفت: ایمان سلیمی اواسط هفته به اتریش می رود و حضور وی در پرسپولیس کذب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس محمد علیپور در اولین برنامه پاسخگویی مسئولان، کادرفنی و بازیکنان تراکتور به هواداران این باشگاه اظهار داشت : هواداران  فهیم و با شعور تراکتور بزرگ و دوست داشتنی که در همه جا عشق و علاقه خود را به این تیم نشان داده اند  برخی نظرات که در فضای مجازی مطرح می شود به آنها باز نمی گردد و خواهش می کنم هواداران ما بیشتر همفکری کنند. هر انتقادی هم داشته باشند در خدمت هستم و به تمام سوال آنها جواب می دهم. نگران عدم شفافیت از سوی ما نباشند.

قول دادند مشکل کیفیت حق پخش را در آبان حل کنند

وی درباره پیگیری ارتقای کیفیت پخش دیدارهای خانگی تراکتور از شبکه استانی آذربایجان شرقی گفت: بهبود کیفیت پخش مسابقات یکی از مسائلی است که هواداران ما پیگیر آن هستند و حق مسلم آنها است و وظیفه پیگیری داشتیم. نامه ای را به مدیرکل محترم صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی ارسال کردیم که متعاقب آن در سریع ترین زمان ممکن نامه ای از وی دریافت کردم که در آن نامه قید شده بود ضمن توجه ویژه به مشکل ما قول دادند در آبان بتوانند آن را حل کنند.

مدیرعامل باشگاه تراکتور ادامه داد: مشکلاتی مانند بحث کرونا و جا به جایی ارزی احتمال دارد این موضوع را با کمی تاخیر مواجه کند اما ضمن تشکر از مدیریت صدا و سیمای استان برای پاسخ شفافی که ارائه دادند به وی و مردم تبریک می گوییم. در جلسه ای که قرار است با هم داشته باشیم جزییات بیشتری را بررسی خواهیم کرد.

صفحه توئیتر و یوتیوب تراکتور رونمایی شد

علیپور درباره آغاز فعالیت باشگاه تراکتور در یوتیوب توضیح داد: یکی از خواسته های مهم هواداران بحث هویت دهی کامل و جامع به بخش رسانه ای و روابط عمومی باشگاه است. با وجود تلاش های قبلی، پس از حضور ما مکاتبه ای با AFC و نهادهای دیگر انجام شد که طبق آن بحث تیک آبی اینستاگرام باشگاه حل شد. برای تکمیل این مجموعه صفحه توئیتر و یوتیوب تراکتور هم از امروز رونمایی می شود.

برند لباس ما امسال هم آدیداس است اما رنگ پیراهن دوم تراکتور قابل پسند تر می شود

وی درباره بزند لباس تراکتور در فصل آینده گفت: با وجود تمام مشکلات و گرفتاری هایی که تحریم برای ما ایجاد کرده طبق پیگیری های مالک باشگاه امسال هم تیم تراکتور از برند آدیداس استفاده می کند. البته هواداران محترم ما دنبال این هستند پیراهن دوم ما متفاوت از قبل باشد. تلاش می کنیم رنگ بهتر و قابل پسندتری نسبت به سفید جایگزین پیراهن دوم تراکتور شود.

منظور منصوریان ۷ بازیکن فهرست ابتدایی اش بود

مدیرعامل باشگاه تراکتور درباره آخرین وضعیت جذب ۷ بازیکن مدنظر علیرضا منصوریان اظهار داشت: منصوریان ابتدای ورود من به باشگاه فهرستی. را به من داد که شامل اولویت های اول، دوم و سوم برای هر پست بود. منظور از وی از ۷ بازیکن همان نفراتی هستند که در گذشته از ما درخواست کرده و نفرات جدیدی نیستند. تعداد زیادی از بازیکنان اولویت اول و دوم را هم جذب کردیم. یکی دو مورد را هم ظرف امروز و فردا نهایی می کنیم تا سبب اطمینان خاطر خودمان و آرامش هواداران شود.

جذب قوچان نژاد منتفی شد

علیپور درباره آخرین وضعیت مذاکرات باشگاه تراکتور با رضا قوچان نژاد و جذب بازیکنان دورگه گفت: قوچان نژاد یکی از بازیکنان مورد علاقه هواداران ما است. پیگیری های خود را به دلایل مشخص اعلام نمی کردیم تا پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات آن را با هوادار در میان بگذاریم. مالک باشگاه که در خارج از کشور حضور دارد طبق هماهنگی با ما تمام تلاش خود را انجام داد تا این فصل در خدمت قوچان‌نژاد باشیم و این بازیکن هم علاقه مندی خودش را داشت.

با دنیس اکرت که اصالت ترکی دارد مذاکره کردیم اما توافق نداشتیم

وی افزود : با وجود تلاش فراوان ما باشگاه مبدا مخالفت خود را با این انتقال اعلام کرده و تراکتور را از داشتن یک بازیکن خوب محروم کرد. سعی می کنیم به شکل دیگری این موضوع را جبران کنیم. یکی از این راه ها هم مذاکره با بازیکنان دورگه بود. یکی از این نفرات دنیس اکرت است که در آلمان حضور دارد و در آخرین تماسی که روز گذشته با مدیر برنامه اش داشتم، متوجه شدم وی اصالت ترک هم دارد.

احتمال دارد دیوید توکلی به تبریز بیاید

مدیرعامل تراکتور اضافه کرد: متاسفانه پیشنهاد مالی وی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور برای ما مقدور نبود و نمی‌توانستیم آن را اجابت کنیم.  بازیکن دیگری که اکنون دنبالش هستیم دیوید توکلی است که در لیگ یک نروژ بازی می کند. مذاکرات با وی ادامه دار است و احتمال دارد به تبریز بیاید تا کادرفنی هم بحث های خود را با این بازیکن مطرح کند. پیگیر هستیم این اتفاق خوب بیفتد اما اگر نیفتاد هم نگرانی خاصی نداریم. بازیکنان خوبی داریم و شرایط کاری مان بهتر شده است. اگر این بازیکن به ایران بیاید، بهتر می شویم در غیر این صورت چندان ضرر نمی کنیم.

به سلیمی رضایت نامه رسمی ندادیم

علیپور درباره جزئیات جدایی ایمان سلیمی از تراکتور گفت: حس می کنم از روز گذشته نگرانی هایی درباره سلیمی بین هواداران ما در فضای مجازی شکل گرفته است. شفاف می گویم کسی به سلیمی برای جدایی رضایت نامه رسمی نداد تا اکنون متهم شود. وی با استناد به بندی از قراردادش مبنی بر اینکه با پرداخت مبلغی صرفا می تواند به یک تیم اروپایی برود، می توانست از تراکتور جدا شود. سلیمی هم با مراجعه به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با پرداخت این مبلغ از نظر خودش، آزاد شده است.

سلیمی با آزاد شدن از تراکتور فقط می تواند به تیم اروپایی برود

وی افزود: البته سلیمی تنها یک سوم از مبلغی که به ما طلب داشته واریز کرده و اکنون فقط می تواند با آزاد شدن از تراکتور به یک تیم اروپایی منتقل شود. قبلا هم گفته ام اگر یک بازیکن از تراکتور به تیم های اروپایی ترانسفر شود جای افتخار دارد و خوشایند است. به همین شکل و سیاست هم با سلیمی برخورد کردیم. البته بخش حقوقی ما شکایتی را درباره این بند که برای طرفین ابهام دارد، مفتوح کرده است  که نتیجه آن را هم پس از پیگیری های مان شفاف به هواداران اعلام می کنیم.

از هواداران می خواهم به کسی دل ندهند که به تیم دل نداده است

مدیرعامل تراکتور تصریح کرد: از هواداران مان می خواهم معمولا دل به کسی ندهند که دل به آنها نداده است. عاقبت خوبی ندارد به بازیکنی دل بدهیم که به تیم دلبستگی ندارد. از لحاظ فنی سابقه بازیکن مهم است اما فردی می خواهیم که با دل و جان برای تراکتور بازی کند. در سال های قبلی موفقیتهایی که از دلی بودن بازیکنان به دست آمده را دیده ام. برای سلیمی آرزوی موفقیت دارم اما طبق صحبت هایی که در روزهای اخیر با مدیربرنامه و وکیل وی داشتم گلایه کردم که هر دو به شدت مذاکره شان با پرسپولیس را تکذیب کردند.

سلیمی تا اواسط هفته به اتریش می رود و بحث حضورش در پرسپولیس کذب است

علیپور اضافه کرد: به احتمال زیاد ایمان دوشنبه یا سه شنبه عازم اتریش می شود. نمی دانیم فردا چه اتفاقی رخ می دهد اما آنها آدم های خوبی هستند و بعید می دانم سلیمی با وجود تکذیب های صورت گرفته به پرسپولیس برود. باز هم تاکید می کنم اگر این موضوع واقعیت داشته باشد از تراکتور چیزی کم نشده و زندگی خود و هواداران مان را به اسم دو بازیکن بند نکرده ایم. شک نکنید در کنار هم سال آینده کارهای بزرگی می توانیم انجام بدهیم.

بابایی دچار اشتباه محاسباتی شده است

وی درباره آخرین وضعیت مذاکرات باشگاه تراکتور با پیمان بابایی اظهار داشت: از لحاظ شخصیتی باید بگویم وی بچه بسیار خوب و دوست داشتنی است اما احساس می کنم در بحث محاسباتی دچار اشتباهاتی شده که با کمی دقت قابل رفع است. اولین مذاکره من در باشگاه تراکتور با پیمان بابایی به اتفاق دو همکارم بود اما وی ما را به مدیربرنامه اش در دفتر تهران ارجاع داد. پس از صحبت هایی که با خودش در تبریز انجام دادم برای احترام گذاشتن به بابایی و تراکتور شخصا به تهران رفته و با وی مذاکرات مفصلی داشتم.

بابایی بازیکن ماشین سازی است و نمی توانیم مانند بازیکن آزاد با وی مذاکره کنیم

مدیرعامل تراکتور افزود: بابایی تحت قرارداد باشگاهی دیگر بوده و بازیکن آزاد نبوده که بتوان آزاد با وی مذاکره کرد. نحوه مذاکره در این وضعیت متفاوت است. به همین دلیل برای دریافت رضایت نامه ابتدا باید سراغ باشگاه ماشین سازی می رفتیم. احساس می کنم در فضای مجازی و افکار عمومی برخی ها تراکتور و ماشین سازی را یکی می دانند اما به این موضوع چنین اعتقادی ندارم و می خواهم اگر مورد سوال واقع می شوم بتوانم از خودم دفاع کنم. با واگذاری ماشین سازی به مالک جدید، این تفکر دیگر نباید وجود داشته باشد. به همین دلیل همانگونه که باید برای جذب بازیکن از سایر تیم ها عمل می کنیم باید با ماشین سازی هم اینگونه رفتار کنیم.

مدیر برنامه بابایی برای سال اول ۳ میلیارد و برای سال دوم ۴ میلیارد پیشنهاد داد

علیپور افزود: برای جذب بابایی باید هزینه ای را به باشگاه ماشین سازی پرداخت می کردیم. فکر کنید ما این کار را انجام دادیم اما وقتی با مدیر برنامه اش مذاکره می کردیم احساس کردیم پیمان بازیکن آزاد است و این مدیربرنامه توجهی نداشت این بازیکن تحت قرارداد باشگاه ماشین سازی است. به همین دلیل به ما پیشنهاد داد برای سال اول و دوم به ترتیب به بابایی ۳ و ۴ میلیارد پرداخت کنیم.
مدبربرنامه بابایی پیشنهاد داد برای دوسال مانند مبلغ قراردادش از ماشین سازی دستمزد بگیرد و ۱۰۰ هزار دلار هم حق فسخ برای پیشنهاد اروپایی داشته باشد

وی ادامه داد: نمی خواستم با قبول چنین پیشنهادی مدیریت داخلی تیم را از دست بدهم. بازیکنی خوب و زحمتکش در تراکتور وجود دارد که با دل و جان برای ما بازی می کند و نمی توانستم سه برابر مبلغ قرارداد چنین بازیکنی را به بازیکن دیگری بدهم که تحت قرارداد یک باشگاه دیگر و بومی تبریز است. به هر حال با مدیربرنامه بابایی به توافق خاصی نرسیدم. البته این فرد به من پیشنهاد داد که با وجود قبول آن، احساس کردم از این پیشنهاد هم عقب نشینی کرد. به ما گفت آمادگی داریم بابایی در این دو سال به اندازه مبلغ قراردادش با ماشین سازی برای تراکتور بازی کند  و ۱۰۰ هزار دلار هم حق فسخ وی در صورت داشتن پیشنهاد خارجی باشد.

مدیرعامل باشگاه تراکتور تصریح کرد: این پیشنهاد را پذیرفتم اما دیگر این موضوع پیگیری نشد و از این مدیربرنامه خداحافظی کرده و به تبریز آمدم. در این مدت کم دو سه بار در تبریز با پیمان نشست مفصلی داشتم و آخرین جلسه هم سه شب پیش در هتل محل اقامت من به مدت دو ساعت و نیم برگزار شد. با وجود اینکه پسر خیلی خوبی است اما نکته منفی اش اشتباه محاسباتی در ذهنش است. به وی گفتم اینجا تراکتور است، هواداران خونگرمی دارد که می توانند طرفدارت باشند و حضورش در تراکتور سکوی پرتاب فوق العاده ای برای این بازیکن خواهد بود.

بابایی اعتماد به نفس دارد و می گوید در هفته ششم برای من پیشنهاد اروپایی می آید

علیپور ادامه داد: اعتماد به نفس خوبی هم دارد و به من می گفت شاید در هفته پنجم یا ششم برای باشگاه تراکتور پیشنهاد اروپایی بیاورم.نمی دانم این موضوع تا کجا شدنی بود اما پیمان اعتماد به نفس دارد و این موضوع را می گفت که ما هم پذیرفتیم  و گفتیم انشاءالله شدنی است. اگر هم پس از ۴-۵ هفته آفر خوبی گیرش بیاید از تراکتور به آن می رسد. به بابایی گفتم من و مجموعه تراکتور از وی حمایت می کنیم و این فرصت را از دست ندهد. می‌توانم رقم را بگویم اما با توجه به اینکه بابایی از پیشنهاد تراکتور گذشت از آن می گذرم. بابایی پسر صادقی است اما وقتی پیشنهاد ما را به مدیربرنامه اش اعلام کرد ناگهان مبلغ سال اول را به ۲ میلیارد و سال دوم را به ۳ میلیارد افزایش داد اما چنین مبلغی با نگاه من به تیم سازگاری نداشت و روی مبلغ خود پافشاری کردم. اعتقاد داشتم اگر غیر از این باشد تیم به هم می خورد و نمی توان تراکتور را مدیریت کرد.

سیاست تراکتور عقد قرارداد پنج ساله با بازیکنان است

وی افزود: بحث دیگر بین ما و بابایی سیاست گزاری باشگاه تراکتور است. این باشگاه حرفه ای می گوید بازیکن نباید با ما قرارداد یک تا دو ساله ببندد بلکه باید دست کم پنج سال قرارداد ببندد که امر پسندیده ای هم است. مالک باشگاه تاکید کرده به این شکل قرارداد ها مدیریت شود اما به بابایی و مدیر برنامه اش گفتم با مسئولیت خودم این مدت را به سه سال هم می رسانم. با اینکه قطعا باید پاسخگوی مالک باشگاه باشم اما این موضوع را به شرط اینکه کوتاه بیایند به جان می خرم. به پیمان گفتم اگر پسر خودم هم جای وی بود، این کار را انجام می دادم. اگر هم قرار باشد کسی امتیاز بدهد، این بازیکن است زیرا به تیمی می آید که در دید است و بازی هایش پخش مستقیم می  شود. در نهایت جواب روشنی از بابایی و مدیر برنامه اش نگرفتم.

شرایط بابایی مدیریت مرا در باشگاه تراکتور زیر سوال می برد

مدیرعامل باشگاه تراکتور خاطرنشان کرد:  شب گذشته در اینستاگرام خود اعلام کردم تا امروز منتظر بابایی می مانم اما بدون اینکه جوابی به من بدهد پیامی به مدیر تیم فرستاده و گفته با این شرایط که اجرای آن مدیریت مرا در باشگاه زیر سوال می برد، حاضر هستم به خاطر هواداران به تراکتور بیایم. با توجه به پیامی که برای حسن آذرنیا ارسال شده همچنان روی مواضع قبلی خود هستیم. دو سه بار به بابایی تاکید کردم در سابقه مدیریتی  من بارها دیده شده که به یک بازیکن گفتم اگر به آنچه باید باشی و مورد انتظار من است برسی امکان دارد قراردادت را دو سه برابر افزایش بدهم اما به شرط اینکه به سطح مورد انتظار هواداران برسی‌.

وی افزود: به بابایی گفتم می توانی با برخی بازیکنان لژیونر و ملی پوش که زیر نظر من کار کرده اند تماس بگیری و بپرسی علیپور در جریان بازی ها درباره قراردادتان چه اصلاحاتی انجام داد تا خیالت راحت شود. به هر حال تمام تلاش خود را انجام داده آید و هر تصمیمی می گیرد موفق باشد.

در فوتبال ایران مهاجم ششدانگ نداریم

مدیرعامل باشگاه تراکتور درباره مهاجم امروز بهترین مهاجم را در ایران می توانید نام ببرید که ۲۰ تا ۲۵ گل در طول یک فصل برای تیمش به ثمر برساند. صرف اینکه مهاجم می‌خواهیم خوب است اما کیفیت هم مهم است. از همه مهاجمان حتی آنهایی که با خودمان قرارداد دارند عذرخواهی می کنم اما امروز در فوتبال ایران مهاجم ششدانگ نمی بینم. شاید ۱۰ کارشناس ببینند اما اعتقاد دارم فوتبال ایران مدت ها است مهاجم گلزن ندارد. دلیل آن را نمی دانم اما جذب یک مهاجم شاخص هایی دارد که مهم ترین آن گل زدن است.

برخی مواقع مدافعان ما بیشتر از مهاجمان گل می زنند

علیپور توضیح داد: بازیکنان ما با ۱۴_۱۵ و ۱۶ گل آقای گل می شود. برخی مواقع مدافعان ما بیشتر از مهاجمان گل می زنند.نمی دانم مهاجم ششدانگ که از من می خواهند وی را جذب کنم به چه مهاجمی اطلاق می شود؟ تمام مهاجمان کشورمان در یک سطح هستند. تلاش می کنیم یکی از بهترین ها نصیب ما شود اما انتظار نداریم مهاجم تراکتور حتما آقای گل شود بلکه باید به وی اجازه بدهیم طبق نظر کادرفنی کار خود را انجام بدهد و در نهایت بازیکنی از کار دربیاید که مورد نظر ما است. با حساب و کتاب بگویید کدام مهاجم ششدانگ به درد می خورد که سراغ آن برویم. امروز در ایران چنین مهاجمی نداریم اما اگر بعدها گیر آوردیم سراغ وی می رویم.

بحث معاوضه ایمانی و بوحمدان را تکذیب می کنم و در حق اکبر بی مهری نمی کنم

وی درباره احتمال معاوضه حمید بوحمدان با اکبر ایمانی گفت: این بحث در فضای مجازی خیلی مطرح شده اما این موضوع را قویا تکذیب می کنم. ایمانی بارها گفته خون، رگ و کل زندگی اش تراکتور است و هیچ وقت چنین بی مهری ای در حق اکبر نمی کنیم. وی بازیکن متعب، جنگنده و باغیرتی است و با تمام وجود قبولش دارم. اهداف رواج دهندگان این شایعه را نمی دانم اما تا زمان حضور من در تراکتور این حاشیه ها تاثیری در روند تیمی ما ندارد.

مدیرعامل باشگاه تراکتور تصریح کرد: اکبر ایمانی در کنار سایر بازیکنان دست به دست هم می دهد تا دل هواداران را شاد کند. هیچ مذاکره ای از طرف من و عوامل باشگاه در این باره انجام نشده است اما احتمال دارد بوحمدان در صورت پذیرفتن شرایط فنی و مالی ما به تیم اضافه شود.

نظر شما