شناسهٔ خبر: 43543405 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی علیه رئیس جمهور فرانسه تجمع کردند

حدود دویست نفر از عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی با تجمع برابر محل اقامت سفیر فرانسه در شهر یافا، توهین رئیس جمهور فرانسه به اسلام را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی روز شنبه با تجمع مقابله محل اقامت سفیر فرانسه در سرزمین‌های اشغالی، سخنان رئیس جمهور فرانسه درباره کاریکاتور موهن به ساحت پیامبر اعظم (ص) را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تظاهرات‌کنندگان پس از اقامه نماز عشاء در شهر «یافا» تجمع کرده و با در دست داشتن پلاکاردها  و سر دادن شعار از ساحت رسول اکرم(ص) دفاع کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را به توهین به اسلام و افراط گرایی متهم کردند.

طی دو هفته اخیر به دنبال قتل معلمی در فرانسه به دست یک مسلمان به دلیل نشان دادن کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام، مقامات فرانسه و در رأس آن‌ها رئیس جمهور این کشور، اسلام را دین افراطی دانست و از انتشار کاریکاتورهای موهن به مقدسات اسلامی حمایت کرد و آن را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم دانست که با واکنش خشم و محکومیت مسلمانان جهان همراه شد.

به دنبال این اظهارات و حوادث، اسلام‌ستیزی و حمله به مسلمان در رسانه‌های غربی بیشتر شده است و دو زن مسلمان هم زیر برج ایفل با سلاح سرد مصدوم شدند.

در برخی کشورهای اروپایی مانند سوئد نیز برخی از افراطیان اقدام به آتش زدن نسخه‌های قرآن در برابر پارلمان این کشور کرده‌اند.

انتهای پیام/.

نظر شما