شناسهٔ خبر: 43543381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش ۶۸ درصدی کمک‌های حامیان طرح اکرام در اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کمک‌های حامیان طرح اکرام در استان اردبیل طی شش ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حسین دشتی در جلسه طرح «هر کارمند یک حامی» اظهار کرد: کمک‌های حامیان طرح اکرام در استان اردبیل طی شش ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: حامیان «طرح اکرام» بیش از ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به‌صورت نقدی و غیرنقدی به ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد در شش ماهه نخست سال‌جاری کمک کرده‌اند.

میانگین سرانه هر یتیم اردبیلی ۳۰۰ هزار تومان در ماه است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ادامه داد: حامیان در هر ماه به‌صورت میانگین حدود ۳۰۰ هزار تومان به ایتام تحت حمایت کمک می‌کنند.

دشتی بیان کرد: از طریق طرح «هر کارمند یک حامی» به دنبال افزایش سرانه ایتام و محسنین اردبیلی هستیم تا با افزایش سرانه پرداختی توسط حامیان، مسیر شکوفایی استعدادها و طی کردن پله‌های ترقی توسط ایتام هموارتر شود.

وی با اعلام این‌که فرزندان مشمول طرح «محسنین» نیز به‌صورت ماهیانه ۱۱۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، افزود: افزایش سرانه پرداختی و کمک‌های خیران موجب کاهش مشکلات ایتام و محسنین خواهد شد تا بتوانند آتیه‌ای درخشان را برای خود رقم بزنند.

حمایت ۳۷۵۰ کارمند نیکوکار استان اردبیل از ایتام و محسنین

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان این‌که هم‌اکنون یک هزار و ۹۰۰ یتیم تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: حدود ۵ هزار نفر از فرزندان خانوار تحت حمایت نیز در قالب طرح «محسنین» توسط حامیان حمایت می‌شوند.

دشتی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۴ هزار حامی نیکوکار حمایت از ایتام و محسنین تحت حمایت را بر عهده گرفته‌اند و تلاش داریم در قالب طرح «هر کارمند یک حامی» از ظرفیت سایر خیران و نیکوکاران نیز برای رفع گرفتاری‌های فرزندان خانوار تحت حمایت بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به این‌که تاکنون ۳ هزار و ۷۵۰ کارمند نیکوکار در سطح استان اردبیل حمایت از ایتام و محسنین را برعهده گرفته‌اند، گفت: درصدد هستیم با همکاری‌های مضاعف دستگاه‌های اجرایی، بنگاه‌ها، اتحادیه‌ها و بانک‌های عامل بتوانیم ۳۷ هزار نفر از کارمندان خیر را نیز جذب طرح اکرام ایتام و محسنین کنیم.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/

نظر شما