شناسهٔ خبر: 43543348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آوای مهربانی در کوچه‌های شهر| مؤمنانه‌ها همچنان در راه است+ عکس و فیلم

آوای مهربانی این روزها در کوچه‌های شهرهای استان سمنان پیچیده است و کمک‌های مؤمنانه مردم نوع‌دوست استان همچنان در راه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رزمایش «کمک مؤمنانه» که اندکی بعد از همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر کشور از جمله استان پهناور سمنان آغاز شد، همچنان ادامه دارد و این روزها بار دیگر آوای مهربانی در کوچه‌های شهرهای استان سمنان پیچیده است.

خیران و نیکوکاران استان سمنان با هدایت‌های مسؤولان و میدان‌داری بسیج و سپاه بار دیگر صحنه‌های زیبایی از دست‌گیری نیازمندان، محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا خلق کرده‌اند و کمک‌های مؤمنانه مردم نوع‌دوست استان همچنان در راه است.

مهربانی‌های بی‌منت مردم استان سمنان از اهدای هزاران بسته معیشتی و بهداشتی تا ذبح دام و توزیع گوشت‌های قربانی، دوخت ماسک و... امتداد یافته است.

سرخه؛ همچنان خالق جلوه‌های ناب

رزمایش «کمک مؤمنانه» در سرخه با گذشت چندین ماه از زمان آغاز آن، همچنان با قوت ادامه دارد.

حجت‌الاسلام مصطفی فاطمی‌بصیر، امام جمعه سرخه به خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه گفت: در مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه، بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در قالب بسته‌های معیشتی بین نیازمندان شهرستان سرخه توزیع شده است و خیران، گروه‌های جهادی و مسؤولان این شهرستان در این مرحله حضور فعالی داشتند.

او افزود: متعاقب آن، ۸۸ بسته معیشتی در روز میلاد امام رضا (ع) بین اقشار جامعه هدف تقسیم شده است و در روز عید سعید قربان نیز ۷۰ رأس گوسفند قربانی شد و گوشت آن در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

امام جمعه سرخه با قدردانی از تشریک مساعی همه خیران، مردم، گروه‌های جهادی و مسؤولان افزود: ۴۰۰ بسته معیشتی در مرحله دیگری در اختیار جامعه هدف قرار گرفت و امیدواریم در ادامه نیز خوش بدرخشیم و اسباب خشنودی رهبر معظم انقلاب اسلامی را فراهم آوریم.

تداوم مؤمنانه‌های مردم مؤمن‌آباد

مردم روستای مؤمن‌آباد شهرستان سرخه هم از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در میدان حاضر شده و در قالب رزمایش «کمک مؤمنانه»، به یاری نیازمندان، محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا شتافته‌اند و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام محسن رضایی، امام جماعت مسجد مؤمن‌آباد در شهرستان سرخه نیز به فارس گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری رزمایش همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه، در روستای مؤمن‌آباد هم اقدامات خوبی با کمک، یاری و همدلی جوانان، خیران، هیأت امنای مسجد و حسینیه، شورای اسلامی روستا و فرماندهی پایگاه‌های مقاومت بسیج برادران و خواهران این روستا انجام شد.

وی افزود: همه تمام تلاششان را کردند تا نیازمندان روستای مؤمن‌آباد شناسایی شوند و بتوانیم قدم کوچکی در راستای کمک به آنها برداریم.

امام جماعت مسجد مؤمن‌آباد در شهرستان سرخه اضافه کرد: ۶۰ بسته کمک معیشتی به ارزش تقریبی هر بسته ۳۰۰ هزار تومان در روستای مؤمن‌آباد سرخه تهیه و آماده و در یک مرحله بین نیازمندان روستا توزیع شد و این اقدامات خیرخواهانه همچنان ادامه دارد.

توزیع ۲۰۰ بسته لوازم‌التحریر در بسطام

به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، ۲۰۰ بسته لوازم‌التحریر در بسطام توزیع شد.

ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) با همکاری گروه جهادی فدک، وابسته به هیأت جوانان حضرت علی‌اکبر (ع) بسطام، به توزیع ۲۰۰ بسته لوازم‌التحریر شامل کیف و نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان کم‌بضاعت بخش بسطام اقدام کرد.

مراسم روضة‌الشهدا (حلقه وصل) هم جلوی منزل شهدای والامقام حسین رجبی و محمدتقی منتظریون در روستای گرمن با روایتگری شهدا و مرثیه‌سرایی شهادت امام عسکری (ع) به همت پایگاه شهید چمران حوزه مقاومت بسیج مساجد و محلات حمزه سیدالشهدا (ع) در روستای گرمن بخش بسطام شاهرود برگزار و کمک‌هایی به محرومان انجام شد.

توزیع ۳۵۰ پرس غذای گرم در شاهرود

در گرامیداشت ایام شهادت امام حسن عسکری (ع) و در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، همچنین ۳۵۰ پرس غذای گرم به همت قرارگاه فرهنگی امام حسن عسکری (ع) و پایگاه بسیج حزب‌الله حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم‌الانبیا (ص) در شهرک امینیان شاهرود توزیع شد.

نیروهای داوطلبِ مخلص همچنان هستند

اما این کمک‌ها پایان راه نیست؛ به‌ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته با اشاره به حضور پرشمار نیروهای داوطلب در ماه‌های اول شیوع بیماری و خدمات مؤثر آنان همانند کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاه‌ها و معابر، راهنمایی خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند، استمرار این فعالیت‌ها را مورد تأکید قرار دادند و از نیروهای داوطلبِ مخلص و جوانان مؤمن و صالح خواستند بار دیگر وارد میدان شوند.

نیروهای داوطلبِ مخلص همچنان در میدان هستند و در لبیک به ندای رهبر فرزانه‌شان از هیچ کوششی برای یاری‌رسانی به نیازمندان، محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا در استان سمنان فروگذار نخواهند کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/خ

نظر شما