شناسهٔ خبر: 43543330 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در ۶ ماهه نخست امسال صورت گرفت؛

رشد ۱۸ درصدی وصول حقوق دولتی معادن استان کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در وصول حقوق دولتی معادن، در شش ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ ، بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛دارا فرامرزی افزود: در شش ماهه نخست سال ۹۹ بیش از ۴ هزار و  ۴۸ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت موقت مواد معدنی وصول شده است.

وی با اشاره به رشد بیش از ۱۸ درصدی وصول حقوق دولتی معادن نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهارکرد: در شش ماهه نخست سال ۹۸  ، وصولی حقوق دولتی ۳  هزار و  ۴۲۰ میلیون ریال بوده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از وجود ۷۶ فقره پروانه بهره برداری معدن در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این معادن با سرمایه گذاری بیش از  ۸۲۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸۰۸ نفر ، دارای بیش از یک میلیارد و ۵۹۶ میلیون تن ذخیره معدنی هستند و در حال حاضر ۴۴ معدن در استان فعال و در حال بهره برداری هستند.

فرامرزی اضافه کرد: عمده مواد معدنی استان، فسفات ، مواد اولیه سیمان، گچ، آهک، سنگ لاشه و مالون، مرمریت، بوکسیت ، سلستین، مارن و ….می باشد.

 

نظر شما