شناسهٔ خبر: 43542968 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ایزدی در گفت‌وگو با ایکنا خبر داد:

انتشار کتابچه میان‌برنامه‌های رادیو قرآن در آینده نزدیک / «جدال احسن»؛ ‎برنامه‌ای برای پاسخ به شبهات

مدیر شبکه رادیویی قرآن از انتشار کتابچه میان‌برنامه‌های این شبکه رادیویی در آینده نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجتبی ایزدی، مدیر شبکه رادیویی قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ در رابطه با موضوع رونمایی از بانک میان‌برنامه‌های این شبکه رادیویی اظهار کرد: در اولین نشست خبری رادیو قرآن در دوران مدیریت جدید که طی آبان‌ماه سال گذشته برگزار شد، اعلام کردیم که یکی از اقدامات رادیو قرآن افزایش ضرب‌آهنگ پخش برنامه‌ها است.

مدیر شبکه رادیویی قرآن تصریح کرد: با توجه به ذائقه و خلق‌وخوی مخاطب این روزها که خیلی حوصله برنامه‌های با مدت بالا را ندارد، تولید برنامه‌های کوتاه و میان‌برنامه‌ها را در دستور کار رادیو قرآن قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در این مدت تقریباً طی هر هفته یک برنامه طراحی و تولید آن آغاز شد که تعداد آن‌ها نیز تا شهریورماه سال جاری به 54 برنامه رسید، گفت: به طور متوسط در حدود 5300 میان‌برنامه و برنامه کوتاه در دست تهیه و تولید داریم که شاید بیش از نیمی از آن‌ها تولید شده و مابقی نیز در دست تهیه است.

ایزدی با اشاره به اینکه تولید این میان‌برنامه‌ها رنگ‌آمیزی خوبی به برنامه‌های شبکه داده است، بیان کرد: هر کدام از این برنامه‌های کوتاه و میان‌برنامه‌ها نیز در قالب و ساختارهای متنوعی همچون ساختارهای نوین و مستند با رویکردهای مختلف تلاوت، اطلاع‌رسانی، علوم قرآنی و حتی آموزشی تهیه شده که جدول این برنامه‌ها نیز به زودی در قالب یک کتابچه منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

مدیر شبکه رادیویی قرآن با بیان اینکه در حوزه میان‌برنامه دو فعالیت مهم در حال پیگیری است، گفت: یکی از این فعالیت‌ها در حوزه تولید است که در حال طراحی‌های جدید در این زمینه هستیم. همچنین، در رابطه با موضوع تأمین میان‌برنامه‌ها نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که تمامی این فعالیت‌ها هم‌اکنون در قالب یک بانک میان‌برنامه‌ای در حال بارگذاری است که این بانک میان‌برنامه‌ها نیز به زودی از سوی رادیو قرآن رونمایی خواهد شد.

ایزدی در ادامه در مورد برنامه‌های جدید این شبکه رادیویی در ایام پیش رو نیز اظهار کرد: یکی از برنامه‌های رادیو قرآن در این ایام، برنامه «جدال احسن» است. امروز با توجه به گسترش فضای مجازی، شرایطی در جامعه ایجاد شده که شبهات زیادی در حال انتشار در این فضاست که پاسخ برخی از آن‌ها حتی برای برخی متدینان ما نیز مشخص نیست.

وی با بیان اینکه تلاش ما در برنامه جدال احسن این است که این شبهات مختلف را در حد مقتضیات رسانه و به صورت شفاف مطرح کنیم، افزود: طی اجرای این برنامه، ضمن پرداختن به اصل شبهات مطرح شده از سوی کارشناسان مجری، از وجود کارشناسان متبحر در حوزه‌های مد نظر نیز جهت پاسخگویی به شبهات از زوایای مختلف بهره خواهیم برد.

ایزدی با اشاره به اینکه در برنامه جدال احسن، کارشناس مجری برنامه شبهات مطرح شده در فضای مجازی را به نمایندگی از طرف مردم و به صورت شفاف بیان می‌کند، تصریح کرد: بحث‌ و گفت‌وگوهای مطرح شده در این برنامه نیز به هیچ وجه به صورت یک‌طرفه نخواهد بود و به نوعی در تلاش برای پاسخ به شبهات مختلف، جدالی گفتاری صورت می‌گیرد.

مدیر شبکه رادیویی قرآن گفت: برنامه‌های رادیو قرآن بر مبنای آیه 125 سوره مبارکه نحل؛ «ادْعُ إِلَى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ؛ با حكمت و اندرز نيكو به راه پروردگارت دعوت كن و با آنان به (شيوه‌اى) كه نيكوتر است، مجادله نماى»، علاوه بر دو موضوع اصلی موعظه حسنه و حکمت، به مسئله جدال احسن نیز توجه ویژه دارد که این موضوع در برنامه جدال احسن و بر مبنای آیه مطرح شده، به خوبی پیگیری می‌شود.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه کارشناسان این برنامه نیز متناسب با موضوع مورد بحث طی هر هفته انتخاب می‌شوند، اظهار کرد: برنامه جدال احسن کاری از گروه علوم قرآنی رادیو قرآن است که طی روزهای پنجشنبه هر هفته از ساعت 17 به مدت 40 تا 50 دقیقه به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

نظر شما