شناسهٔ خبر: 43542965 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

رویاپردازی نتانیاهو پس از خیانت حاکمان سودان : نقشه خاورمیانه را مجددا ترسیم کردیم!/ کشورهای دیگری نامزد پیوستن به عادی سازی روابط هستند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که نقشه خاورمیانه را از طریق عادی سازی روابط با کشورهای عربی مجددا ترسیم کرده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از خبرگزاری شهاب،  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس شامگاه شنبه ادعا کرد طی هفته های اخیر تغییری در نقشه خاورمیانه از طریق عادی سازی روابط سه کشور عربی با اسرائیل رخ داده است.

 

نتانیاهو با ادعای اینکه چند کشور عربی دیگر نامزد پیوستن به عادی سازی روابط هستند، افزود دوره ریاست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شاهد تحولات تاریخی بوده است به طوری که طی سه هفته به سه توافقنامه صلح دست یافتیم.

 

وی افزود ما گام تاریخی جدیدی را برای صلح برداشتیم، صلح میان اسرائیل و سودان در حالی به دست آمد که سودان کشور دشمن بود و در جنگها علیه اسرائیل شرکت کرده بود .

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد روابط ما با سودان در سالهای اخیر تغییر کرد، در آغاز مذاکرات سری و بعد علنی شد، پس از بیست و پنج سال رکود سیاسی، ما سه توافق صلح را در سه هفته محقق کردیم و ما صلح را در برابر صلح بدون امتیازهای خطرناک محقق کردیم.

 

نتانیاهو افزود توافقات اخیر اقتصاد اسرائیل را تقویت خواهد کرد. وی مدعی شد که به تغییر نقشه خاورمیانه می پردازد، تغییر بزرگی رخ داده است.

 

شامگاه جمعه دوم آبان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از دستیابی رژیم صهیونیستی و حکومت سودان به توافق عادی سازی روابط خبر داد. این خبر موجی از خشم در میان ملت و گروههای سودانی به دنبال داشت و گروههای سیاسی مخالف توافق سازش از تلاش برای تشکیل جبهه فراگیر علیه سازشکاران خبر دادند.

انتهای پیام/ر.ی/

 

نظر شما