شناسهٔ خبر: 43542964 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: شهر سمنان به تمرکز مدیریتی بیشتری نیاز دارد

سمنان- ایرنا- نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر سمنان با همت شورای اسلامی شهر و شهرداری در این سال ها بانشاط تر شده اما برای آینده بهتر به تمرکز مدیریتی بهتر و بیشتری در مسایل مختلف نیازمند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عباس گلرو شامگاه شنبه در سیصد و یازدهمین نشست شورای اسلامی شهر سمنان ابراز داشت: شهر سمنان نسبت به چند دهه پیش توسعه شهری قابل توجهی داشته و در این سال ها نشاط به ویژه در شب‌های آن بیشتر شده است اما هنوز با آن چه شایسته این شهر است فاصله دارد. 

وی با اشاره به اهمیت محورهای ورودی در هر شهر گفت: ورودی های شهر سمنان از گذشته تا به حال مناسب نبوده است و باید برای آن برنامه ریزی و طراحی زیبا همراه با ذوق و سلیقه انجام شود.

وی ادامه داد: اقدام برای احیای طرح گردشگری آبگرم و آماده سازی جاده دسترسی به آن می تواند از بزرگترین ظرفیت های گردشگری برای این منطقه باشد که با احیای آن می توان اقتصاد گردشگری پویایی را در پیرامون جاده ایجاد شده رقم زد.

نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: با همکاری مدیران و همراهی شواری شهر و پیگیری های اینجانب در خصوص احیای طرح گردشگری و  جاده سازی برای آبگرم می توان جذب حداکثری گردشگر را برای این منطقه به دست آورد.

گلرو بیان داشت: تمرکز مدیریتی بیشتر نسبت به شهر سمنان به عنوان مرکز استان باید صورت پذیرد تا با همراهی نخبگان این شهر با هر اندیشه ای آینده بهتر و سودآوری بیشتر برای مردم و منطقه محقق شود.

نماینده مردم سمنان،مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیری طرح هایی از جمله تالار مرکزی با همکاری اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی استان، گسترش فرودگاه و مجوزهای پرواز به شهرهای تجاری ،تقویت پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و جاده سازی آبگرم  به صورت جدی در حال انجام است.

 

بازآفرینی بافت فرسوده سمنان به خوبی انجام شد

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان نیز در این نشست گفت: از طرح های شورای شهر بازآفرینی و احیای بافت فرسوده بود که به خوبی از سوی شهرداری عملیاتی شد.

سید مسعود سیادتی ابراز داشت: شورای شهر در این دوره با وجود اعضای دلسوز ، با تجربه و کم نظیر با همدلی و عقلانیت بسیاری از هدف گذاری های خود از جمله حفظ میراث فرهنگی و احیای جاذبه های گردشگری را برای شهر بوجود آورد. 

وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین برنامه ریزی های این شورا بازنگری و طرح تفصیلی شهر است که با آن که با کندی پیش رفته است اما بزودی پایان می یابد. 

وی ادامه داد: رفع مشکلات برای جذب نیروهای متخصص، انتقال خطوط نفت و دکل های برقی در راستای سلامت مردم و رفع مشکلات ورودی های سمنان میتواند با همیاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انجام گیرد.  

خرید تجهیزات آتش نشانی برای ایمن سازی شهر

شهردار سمنان گفت: خرید تجهیزات آتش نشانی به ویژه نردبان ویژه ساختمان های بلند از ضرورت های ایمنی شهری است که به علت هزینه های زیاد امکان خرید آن همکاری دستگاه های مختلف را نیاز دارد. 

سید محمد ناظم رضوی ابراز داشت: در آتش سوزی ساختمان پلاسکو با وجود نردبان بلند بسیاری از افراد نجات پیدا کردند و با پیگیری و همراهی نماینده مجلس امید است بتوان جذب اعتبار برای خرید آن انجام داد. 

وی خاطر نشان کرد: با وجود کویری بودن جاده های سمنان لازمه ایجاد کمربند سبز در مسیر سمنان-سرخه و همچنین سمنان- مهدیشهر احساس می شود و این طرح می تواند پیرامون این سه شهرستان را با طراوت و زیباتر کند. 

وی اظهار داشت : تردد خودروهای سنگین در خروجی شهر تهران و ترافیکی که در آغاز مسیر به سمت سمنان ایجاد گردیده در توسعه نیافتن شهر سمنان موثر است که با ایجاد مسیر و رفع مشکلات آن دسترسی به استان و شهر سمنان آسان تر می شود که پیگیری های نماینده می تواند جهت رفع مشکلات این مسیر موثر واقع شود.

گزارش تصویری مرتبط نشست را اینجا ببینید.

نظر شما