شناسهٔ خبر: 43542954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سیر صعودی کرونا در استان اردبیل/ تفویض اختیار به فرمانداران برای مدیریت کرونا

استاندار اردبیل گفت: آخرین وضعیت کرونا در استان سیر صعودی را طی می‌کند و فرمانداران می‌توانند برای کنترل و مدیریت کرونا بر حسب وضعیت شهر خود می‌توانند تصمیم گیری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان اردبیل اظهار کرد: آخرین وضعیت کرونا در استان سیر صعودی را طی می‌کند و در صورت تداوم روند، شرایط خطرناک و سختی را برای کادر درمانی، پرستاران زحمتکش و تامین دارو به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهرهای اردبیل، مشکین شهر و پارس آباد همچنان وضعیت ثابت دارند، افزود: وضعیت شیوع کرونا در اکثر شهرهای استان اردبیل همچنان قرمز بوده و رعایت پروتکل بهداشتی بیش از پیش توصیه می‌شود چرا که سلامت مردم برای ما از همه چیز مهمتر است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه علاوه بر تامین امنیت و سلامت مردم باید به فکر اقتصاد و رفاه آنها نیز باشیم بیان کرد: کارکنان دولت و مسؤولان باید بیش از هر شهروند دیگری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند که متاسفانه گاهی مواقع با کم‌توجهی از حساسیت موضوع کاسته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی به مردم به‌صورت شفاف می‌تواند در امر خدمات‌دهی یاری‌گر کادر درمانی باشد تصریح کرد: مردم باید از وضعیت اسف‌بار این ویروس منحوس مطلع شده و تذکرات لازم نیز به آن‌ها داده شود.

مقابله با شرایط عادی سازی در بحث کرونا باید از ادارات شروع شود.

 

بهنام جو با اشاره به اینکه این ویروس و انتقال آن با کسی شوخی ندارد و همه در یک کشتی نشسته‌ایم، گفت: با سوراخ شدن و یا غرق یک کشتی همه دچار مشکل می‌شوند بنابرین با تدبیر و رفتار منطقی باید این کشتی سلامت به ساحل برسد.

وی ادامه داد: روزهای تعطیل محدودیت ورود مسافران برای شهرهای گردشگری با نظارت کامل اعمال شود.

رئیس ستاد پیشگیری کرونای استان اردبیل اظهار کرد: گاهی مواقع تعطیلی‌ها باعث افزایش تعداد مسافران در استان می‌شود، گرچه ما نمی‌خواهیم اصناف تعطیل شوند اما باید این صنوف هم رعایت حال بقیه مردم و هم استانی‌ها را کنند.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل ادامه داد: رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی و با ظرفیت حداکثر ۴۰ درصد فعالیت کنند و با نظارت کافی عروسی‌ها به جای اینکه در خانه‌های کوچک و یا چادرهای محلی برگزار شود می‌تواند با ظرفیت حداکثر ۳۰ درصد با تعهد صاحب تالار و رستوران انجام گیرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی و نصب بنرها از سوی شهرداری باید برای مردم نمود عینی پیدا کند، اذعان داشت: گاهی مواقع مردم احساس می‌کنند که کرونا کاهش یافته و رعایت در نانوایی‌ها، مطب‌ها، تاکسی‌ها و سطح شهر ضعیف جلوه می‌کند و این مسائل باعث برپایی دورهمی‌های خانوادگی و برخی از میهمانی‌ها شده و این امر باعث شده بیش از ۵۰درصد مبتلایان خانم‌های خانه دار اعلام شود.

وی استفاده از ظرفیت پایگاه‌های محلات جهت کنترل و تذکرات لسانی بهداشتی و امر به معروف را یادآور شد و بیان داشت: تولید ماسک و مواد ضد عفونی در استان زیاد است اما باید فرهنگ سازی چگونگی استفاده در شهرها و روستاها انجام شود.

استفاده از ظرفیت پایگاه‌های محلات و تذکرات لسانی و امر به معروف جهت کنترل کرونا در جامعه

 

بهنام جو گفت: پیشگیری بهتر از درمان است و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، بسیار بیشتر در معرض خطر قرار گرفته‌اند و ما نباید اجازه دهیم عده‌ای براساس ندانم کاری باعث افزایش این بیماری در سطح استان شوند.

وی با بیان این‌که کانون اصلی اپیدمی تجمعات هستند، افزود: حداقل کاری که مردم می‌توانند با کادر درمان همکاری کنند این است که  زدن ماسک، شستن دست و ضدعفونی، رعایت فاصله قانونی ۲ متر و تهویه کامل محل‌های بسته را فرهنگ‌سازی نمایند.

کانون اصلی اپیدمی تجمعات هستند

 

استاندار اردبیل تاکید کرد: طبق مصوبه ستاد کرونای استان، فرمانداران برای کنترل و مدیریت کرونا بر حسب وضعیت شهر خود می‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

استاندار اردبیل همچنین در رابطه با حضور دانش آموزان در مدارس گفت: آموزش و پرورش یک آمار دقیق در رابطه وضعیت مدارس و دانش آموزان در شهرها و روستاها احصا کند و اینکه از ۴۳ بستری سن مدارس تنها ۹ مورد مثبت اعلام شده است، به نسبت تعداد دانش آموزان آمار پایینی است اما باید کاملا حساب شده عمل شود.

وی افزود: حضور دانش آموزان کلاس اولی در هفته ۲ روز به مدت ۲ ساعت با رضایت خانواده‌ها ضرورت دارد و احساس نیاز رفع اشکال در سایر مقاطع هم با مدیریت روسای مدارس انجام می‌شود.

انتهای پیام/3463/

نظر شما