شناسهٔ خبر: 43542811 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

«اسب خون بیشتری از انسان دارد» در یک قدمی دریافت معتبرترین جایزه فیلمبرداری جهان

مهدی آزادی با فیلم «اسب خون بیشتری از انسان دارد» نامزد دریافت جشنواره کمرا ایمیج لهستان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا،  جشنواره کمرا ایمیج لهستان که تخصصی ترین جشنواره فیلمبرداری جهان محسوب می شود، امسال یک فیلمبردار از سینمای ایران را در فهرست کاندیدها قرار داده است.

مهدی آزادی که سالهاست در فیلمبرداری مستند فعالیت می کند، فارغ التحصیل فیلمبرداری سینما از دانشکده سینما و تاتر دانشگاه هنر است و جوایز مختلف ایرانی و خارجی را دریافت کرده . او در مستندهای پرافتخاری مثل سایه های بی خورشید ساخته مهراد اسکویی یا کارهایی مثل a157،متهمین دایره بیستم، مهین و ... همکاری نموده، و امسال با فیلم اسب خون بیشتری از انسان دارد ، ساخته ابوالفضل طالونی، شانسش را برای دریافت این جایزه امتحان می کند.

جایزه ای که اگر آزادی دریافت کند، او را در کنار محمود کلاری و تورج اصلانی که قبلا در سینمای داستانی برنده این جشنواره بوده اند، قرار می دهد،ضمن اینکه از طرف سینمای مستند نیز می تواند به عنوان یک سینماگر مستند برای این حوزه موفقیت آمیز باشد و درواقع نشان دهد سینمای مستند ایران در زمینه فنی و تکنیکال، حرف های بسیاری برای گفتن دارد

«مهدی آزادی» در آثاری همچون «متهمین دایره بیستم»، «مهین»، «انحصار ورثه»، «ورزا جنگ»، «A 157»، «فیه ما فیه»، «مرز خوشبختی»، «آخرین بازی»، «هست و نیست»، «رستوران خانوادگی» به عنوان «فیلمبردار»، «مدیر صدابرداری»، «صدابردار» حضور داشته است.

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما