شناسهٔ خبر: 43542570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

نتیجه مذاکره با دشمن ذلت است

تهران - حجت الاسلام والمسلمین رفیعی سوء مدیریت را یکی از عوامل مشکلات موجود بیان کرد و گفت: نتیجه مذاکره با دشمن ذلت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری(ع) به صورت مجازی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام حسن عسکری(ع) آخرین امام حاضر در جامعه بودند.

وی با بیان اینکه حضرت کوتاه ترین دوران امامت را داشتند، ادامه داد: در دوران ایشان شهرهای شیعه گسترش یافت به حدی که کوفه بزرگ ترین شهر شیعی به شمار می رفت؛ حضرت دوران امامت خویش را در سامرا سپری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به اقدامات امام یازدهم برای آماده سازی مردم در عصر غیبت اشاره و اظهار داشت: امام یازدهم برای اینکه مردم بدانند امام زمان(عج) به دنیا آمده حضرت را به بعضی از شیعیان نشان دادند و وظایف شیعیان را در عصر غیبت تبیین فرمودند تا هرگز در مسیر گمراهی قرار نگیرند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فرزند گرامی امام حسن عسکری همنام پیامبراکرم(ص) و کنیه ایشان ابوالقاسم است، اظهار داشت: امام زمان(عج) زمین را پر از عدل خواهند کرد و طبق صریح روایات؛ مثل ایشان همانند حضرت خضر و ذوالقرنین است، مراد از این کلام طولانی بودن عمر مبارک ایشان است تا کسی منکر حضور و وجود حضرت نشود.

وی درباره نقش هدایتگری امام حسن عسکری(ع)، عنوان کرد: مهمترین وظیفه ائمه معصومین هدایت است برای همین آن بزرگواران را هادی می نامند؛ هدایتگری انواع مختلفی دارد که اغلب در اعمال و رفتار انسان هادی ظهور و بروز پیدا می کند، رفتار امام یازدهم نیز به عنوان هدایتگر جامعه اسلامی به گونه ای بود که حتی زندانبانان را نیز تحت تاثیر قرار می دادند و هدایت می شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی درخصوص دومین نوع هدایتگری، گفت: گاهی امامان معصوم با استفاده از علم امامت و آگاهی هایی که از عالم غیب داشتند به هدایت مردم و بعضا منحرفانی که جامعه اسلامی را به انحراف می کشیدند، اقدام می کردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) از طریق شبکه وکالت با شیعیان ارتباط داشتند، ابراز کرد: حضرت به واسطه همین وکلا به پرسش های شیعیان پاسخ می دادند و آنان را هدایت می کردند.

وی با استناد به روایات، اظهار داشت: طبق صریح روایات؛ ایمان به خدا در راس همه باورها و خدمت به مردم بالاترین عبادت است، امروز همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند جامعه ما با یک بحران خارجی چون تحریم ظالمانه روبرو شده است؛ البته کسی نباید تصور کند با مذاکره و برقراری ارتباط با دشمنان می توان این مشکلات را رفع و برای جامعه عزت به ارمغان آورد زیرا مذاکره با دشمن ابتدای مشکلات خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ادامه داد: همچنین بیماری منحوس کرونا یکی دیگر از عواملی است که سبب شده جامعه با بحران روبرو شود و دلیل بحران کنونی کشور که دلیل داخلی دارد مربوط به سوء مدیریت برخی مسؤولان می شود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: امروز وظیفه جامعه و خیرین کمک به فقرا است بنابراین کسی نباید به امید اینکه دیگری بنشیند و اقدامی برای رفع فقر نکند، انفاق نزدیک ترین مسیر برای رسیدن به بهشت است و از همه مهمتر انفاق ریشه فقر را در جامعه نابود می کند./813/پ210/ب1

نظر شما