شناسهٔ خبر: 43542230 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زمانی مطرح کرد:

چهار قانون برای بهبود رابطه در خیانت زناشویی

یک متخصص روان شناسی گفت: خیانت یکی از پیچیده‌ترین اختلالات ارتباطی میان زوجین بوده که برای بهبود آن بایستی از چهار قانون پیروی کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  مریم زمانی، متخصص روان شناسی درباره خیانت های زناشویی اظهار کرد: خیانت‌های زناشویی یکی از پیچیده‌ترین و رایج‌ترین اختلالات ارتباطی میان زوجین است و برخلاف تصور اکثریت جامعه دردی لاعلاج نبوده و با رعایت چند اصول به ظاهر ساده می‌توانید زندگی خود را نجات دهید و رد پای خیانت را محو کنید، به شرط اینکه هر دو طرف خواستار بهبود رابطه باشید.

او افزود: اصل اول در بهبود روابط زناشویی توجه کردن بوده که برای تحقق آن لازم است مهم‌ترین نیاز‌های عاطفی همسر خود را شناخته و برای رفع و رجوع کردن این نیاز‌ها تلاش کنید. در واقع این گزینه تنها عاملی است که باعث می‌شود عشق در رابطه زناشویی همواره زنده بماند و طراوت و شادابی را حفظ کند.

زمانی تصریح کرد: دومین اصل در بهبود روابط زناشویی حمایت از یک دیگر است و باید به این نکته توجه کرد که عصبانی شدن، رفتاری‌های غیر محترمانه، خود خواهی و پرخاشگری باعث سلب حمایت از طرف مقابل می‌شود.

این متخصص روانشناسی ادامه داد: ناگفته نماند که یک راه دیگر برای جلب حمایت توسط همسر توافق مشترک است. یعنی راه حل‌هایی را انتخاب کنیم که مورد توافق همسر واقع شود تا به اینصورت بتوانیم روابط شکست خورده خود را اصلاح کرده و آن ها را بهبود ببخشیم.

زمانی اضافه کرد: اصل سوم خالی کردن یک زمان مجزا و خلوت کردن با شریک زندگی تان است که بهتر است برای تحقق آن یک روز در هفته را اختصاص داده و با هم تنها باشید؛ و از این فرصت برای گفتگو کردن، ابراز محبت و تفریح کردن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید

او با بیان اینکه صداقت اصل چهارم در بهبود روابط زناشویی خواهد بود، تاکید کرد: روراست بودن یکی از خصلت‌های قابل تقدیر است و یک مورد الزامی در رابطه به شمار می‌رود. صداقت یعنی همسرتان از تمامی احساسات مثبت و منفی، نقاط قوت و ضعف، برنامه‌های روزانه و افکار و برنامه‌های آینده ما مطلع باشد؛ ناگفته نماند که حفظ صداقت برای موفقیت در رابطه امری لازم و ضروری خواهد بود.

انتهای پیام/ 

نظر شما