شناسهٔ خبر: 43542202 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دورتموند 3 - شالکه 0؛ زنبورها فاتح دربی روهر

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- در چارچوب هفته پنجم مسابقات بوندسلیگا، دورتموند و شالکه، دو تیم هم ایالتی به مصاف یکدیگر رفتند که شاگردان لوسین فاوره توانستند با نتیجه 3-0 در این دربی پیروز شوند.
به گزارش آریا، با این نتیجه دورتموند با بایرن مونیخ هم امتیاز ماند و اوضاع شالکه همچنان اسفناک پیش می رود. دورتموند هم اکنون با تفاضل گل کم تر نسبت به بایرن مونیخ در رده سوم جدول است و شالکه با یک امتیاز و تفاضل گل -17، در رده هفدهم قرار دارد. دو تیم دورتموند و شالکه امروز از سری مسابقات هفته پنجم بوندس‌لیگا و در چهارچوب دربی حساس و هیجان انگیز رو‌هر به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه 3-0 به سود دورتموند خاتمه یافت.
دورتموندی ها کار را بهتر آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی می‌توانستند توسط جیدون سانچو به گل برتری دست پیدا کند. با این حال ضربه این ستاره انگلیسی از کنار دروازه عبور کرد تا دروازه شالکه همچنان بسته مانده باشد. چند ثانیه بعد این ارلینگ هالند بود که می توانست باز هم برای دورتموند گلزنی کند اما ضربه او هم توسط دروازه‌بان شالکه مهار شد. در ادامه باز هم این تیم میزبان بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و می توانست در دقیقه 15 توسط توماس مونیه به گل برسد اما موقعیت این بازیکن نیز از دست رفت.
در ادامه شالکه کمی از لاک دفاعی بیرون آمد اما باز هم این دورتموند بود که توسط جیووانی رینا به یک موقعیت خوب دست یافت اما باز هم دروازه شالکه بسته باقی ماند تا نیمه اول با نتیجه بدون گل پایان پذیرد.
دورتموند نیمه دوم را بسیار خوب آغاز کرد و توانست در دقیقه 55 بالاخره به گل برتری دست پیدا کند. مانوئل آکانجی بعد از یک کش و قوس درون محوطه جریمه شالکه و روی یک توپ برگشتی دروازه این تیم را باز کرد. حملات دورتموند بعد از گل اول نیز ادامه داشت تا اینکه آنها باز هم دروازه شالکه را باز کردند. در دقیقه 61 ارلینگ هالند روی پاس خوب جیدون سانچو با دروازه شالکه تک به تک شد و با یک ضربه چیپ گل دوم دورتموند را به ثمر رساند.
دورتموند حتی بعد از گل دوم هم به عملکرد هجومی خود ادامه داد تا اینکه در دقیقه 78 گل سوم خود را هم وارد دروازه شالکه کرد. ارسال کرنر از سوی رافائل گریرو با ضربه سر فوق العاده متس هوملز همراه شد تا بازی 3-0 شود. در ادامه نیز دورتموند کار را کنترل کرد تا مسابقه با همین نتیجه خاتمه پیدا کند.
شرح گل ها؛
دورتموند 1-0 شالکه؛ مانوئل آکانجی 55`: روی یک حرکت کرنر تمرین شده، رافائل گریرو و ارلینگ هالند روی توپ تاثیر داشتند و سپس گریرو به سمت دروازه شوت زد. دروازه بان شالکه توپ را به شکل ناقصی دفع کرد و در برگشت آکانجی پیش تاخته دروازه را گشود.
دورتموند 2-0 شالکه؛ ارلینگ هالند 61`: ارلینگ هالند حرکت جالبی را آغاز کرد و پس از دور زدن، با سانچو یک دو کرد و توانست با دروازه بان تک به تک شود که حاصل این حرکت گل دوم دورتموند بود.
دورتموند 3-0 شالکه؛  متس هوملس 77`: کرنر ارسالی از سوی رافائل گریرو با ضربه سر محکم متس هوملس همراه شد و توپ به گوشه دروازه شالکه رفت.

نظر شما