شناسهٔ خبر: 43539827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

تمامیت ارضی کشورهای همسایه برای ما محترم است

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تمامیت ارضی کشورهای همسایه برای ما محترم است و هرگونه تغییر در ژئوپولوتیک مرزی، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.

صاحب‌خبر -

سردار پاکپور که برای سومین بار در بیست روز گذشته برای رصد و پایش امنیت مرزی در منطقه حضور یافته بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به درگیری‌های اخیر در منطقه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی با هرگونه اشغال و تجاوز مخالف بوده و آن را محکوم می‌کند.

وی افزود: آزادی مناطق اشغالی قره باغ از ابتدا خواسته ما بوده است و از این‌که این اتفاق رخ داده، ما خوشحال هستیم.

سردار پاکپور ادامه داد: از اولین روزهای درگیری اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، قرارگاه عاشورای نیروی زمینی سپاه در منطقه مرزی فعال بوده و تحولات مرزی را رصد کرده و اقدامات و تقویت‌های لازم متناسب با شرایط پیش آمده، انجام شده است.

وی با هشدار به طرف‌های درگیر گفت: هرگونه ناامنی و تهدید در مرزهای ما که موجب آسیب به امنیت و آرامش روانی مردم عزیزمان باشد، با اقدام مقابله‌ای ما مواجه خواهد شد و اساساً امنیت مردم و منافع ملی کشورمان خط قرمز ما است.

به نقل از روابط عمومی قرارگاه منطقه ای عاشورا نیروی زمینی سپاه، وی در ادامه با اشاره به اعزام و استقرار یگان‌هایی از نیروی زمینی سپاه به منطقه خاطر نشان کرد: اعزام یگان‌ها از نیروی زمینی سپاه در راستای اهداف و صیانت از منافع ملی و همچنین تامین امنیت و آرامش مردم منطقه خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما