شناسهٔ خبر: 43538435 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

در پایمهایی جداگانه؛

هنرمندطراح ضریح های ائمه اطهار درگذشت

موج نیوز

سید مجتبی حسینی و حبیب الله صادقی با صدور پیامهایی درگذشت پرویز اسکندرپور خرمی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، پرویز اسکندرپور خرمی نگار گری که سابقه طراحی ضریح ها، نیمه ضریح ها، درها، فرش ها و آثار هنری در حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) و بقاع شریف در کربلا، نجف، سامرا و دمشق از جمله طراحی ضریح‌های حضرت مسلم‌بن عقیل(ع) در کوفه و حبیب بن مظاهر در کربلا را در کارنامه هنری خود داشت؛ بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در سن 61 سالگی از دنیا رفت.

پیام تسلیت معاون هنری وزارت ارشاد

در پی این اتفاق غم انگیز، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت پرویز اسکندرپور خرمی را تسلیت گفت.

وی در پیام تسلیت برای در گذشت این هنرمند واستاد دانشگاه نوشته است:

«پرویز اسکندرپور خرمی هنرمند نگارگر و نقاش سال ها متمرکز درباره هنر ایرانی اسلامی فعالیت کرد و آثاری را به یادگار گذاشت و برای طراحی و نظارت هنری بخش های حرم های مطهر عتبات عالیات خدمت کرد.

سال ها تدریس هنر در دانشگاه و تالیف کتاب هایی در زمینه هنر ایرانی اسلامی نیز از خدمات زنده یاد اسکندرپور است که فراموش نخواهد شد.

درگذشت پرویز اسکندرپور را به خانواده ارجمندش و هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم و برای آن زنده یاد علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم.  »

پیام تسلیت رئیس گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر

در پی درگذشت این هنرمند، حبیب‌الله صادقی ؛ رئیس گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر پیام تسلیتی را صادر کرد.

متن پیام تسلیت صادقی برای پرویز اسکندرپور خرمی هنرمند نقاش و نگارگر، خادم بازسازی عتبات عالیات و استاد دانشگاه تربیت مدرس به شرح زیر است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت دکتر پرویز اسکندرپور خرّمی، پژوهشگر و استاد دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس، بسیار اندوهبار بود. ایشان از هنرمندان با خلوص و توانمند در رشته هنرهای تجسمی بود و عمر خود را در راه خدمت به ارزش‌های هنر آرمان‌گرا و اسلامی صرف کرد. او از خادمان اهل‌بیت نیز بود و در بازسازی عتبات عالیات، آثاری ارزشمند از خود بر جای گذاشت.

گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر ، ضایعه درگذشت این هنرمند گران‌قدر را به جامعه هنری و خانواده محترمشان تسلیت می‌گوید و از درگاه الهی برای خانواده آن مرحوم صبر، و برای ایشان علو درجات و غفران واسعه مسألت می‌کند.»

نظر شما