شناسهٔ خبر: 43533916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

برگزاری مسابقات قرآن به مناسبت هفته وحدت در هند

رایزنی فرهنگی ایران در هند به مناسبت هفته وحدت بیست‌ویکمین مسابقات حفظ و قرائت قرآن را در این کشور برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺭه ﺍﺯ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﭘﻨﺠﺎﻩ ﺷﺮﮐﺖ‌ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﺭﺷﺘﻪ ﺣﻔﻆ ﻭ ﻗﺮﺍﺋﺖ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﺍﺳﺎﺗﯿﺪ ﻭ ﺩﺍﻭﺭﺍﻥ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ و شرکت‌کنندگان به دلیل محدودیت‌های کرونایی صرفاً از دهلی و مناطق اطراف خواهند بود.

این رقابت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و اختتامیه رقابت‌ها ۱۳ آبان‌ماه در مرکز اسلامی دهلی برگزار می‌شود و به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا خواهد شد.

رایزنی فرهنگی ایران در هند همچنین به مناسبت هفته وحدت جشنواره خوشنویسی با موضوع «محمد رسول‌الله(ص)» و با بهره‌گیری از اشعار فارسی و اردو در مدح پیامبر(ص) برگزار می‌کند و به نفرات برتر که از سوی اساتید برجسته انجمن خوشنویسی ایران داوری و انتخاب می‌شوند، جوایزی اهدا خواهد کرد.

این جشنواره به صورت آنلاین برپا می‌شود و مراسم اختتامیه آن هم‌زمان با مراسم میلاد النبی(ص) و هفته وحدت با حضور شخصیت‌های اسلامی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

برپایی وبینار شعر فارسی و اردو در نعت(مدح) پیامبر(ص) و جشن میلادالنبی با حضور ایرانیان مقیم در رایزنی فرهنگی ایران در هند از دیگر برنامه‌های هفته وحدت در این کشور اعلام شده است./۹۸۸/د102/ف

منبع: icro.ir

نظر شما