شناسهٔ خبر: 43532654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وضعیت اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در قزوین رضایت‌بخش نیست

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین وضعیت اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در استان را رضایت بخش ندانست و گفت: اعضای شورای مسکن باید با همت جدی و برنامه‌ریزی مناسب تحرک بیشتری را در این حوزه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز شنبه در جلسه شورای تامین مسکن استان تصریح کرد: با توجه به ۴۵۰ میلیارد ریال سهم آورده سهم متقاضیان در حوزه اجرای طرح اقدام ملی مسکن که در حساب بانکی متمرکز ثبت شده، باید با رفع موانع اداری نسبت به احداث این واحدها برای متقاضیان در سطح استان اقدام شود.

وی با اشاره به ثبت نام ۱۳ هزار متقاضی قزوینی در طرح اقدام ملی مسکن، اظهار داشت: سهم استان در این بخش ۹ هزار و ۵۰۰ واحد بوده که در حال حاضر با وجود چهار هزار واجد شرایط این طرح، برای پنج هزار و ۳۰۰ واحد تامین زمین صورت گرفته اما اولویت نخست احداث برای متقاضیانی است که آورده خود را به حساب واریز کرده‌اند.

فرخزاد به موضوع استعلام‌ها و بحث مالکیت زمین در طرح اقدام ملی مسکن اشاره و یادآور شد: این مساله و موانع پیش رو باید توسط این شورا و دستگاه‌های ذیربط مرتفع شود.

وی به نیاز تعاونی‌های مسکن و وجود تحرک جدی که در این بخش به واسطه تحویل مسکن در آنها وجود دارد اشاره و تاکید کرد: با توجه به سابقه احداث مسکن توسط تعاونی‌ها، باید از ظرفیت آنها در انجام عملیات ساخت و ساز طرح اقدام ملی مسکن نیز استفاده کرد. 

به گفته این مسوول، موانع حقوقی طرح اقدام ملی مسکن از سوی شهرداری‌ها، به خصوص در بخش صدور پروانه با دعوت از آنها باید طی روزهای آینده نیز برطرف شود. 

فرخزاد اضافه کرد: بخشی از اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر در شورایعالی معماری و شهرسازی مطرح شده بود که بحث تبصره یک ماده ۲۰ باید انجام و در شورای برنامه‌ریزی نیز مصوب شود.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار قزوین اظهار داشت: در رابطه با موضوع تفاهم نامه با بنیاد شهید، واگذاری اراضی مورد نیاز به خانواده معزز شهدا و ایثارگران باید در دستور کار قرار بگیرد که با وجود شرایط فراهم شده در مهرگان لازم است زمین مورد نیاز برای ۳۰۰ واحد در اختیار این نهاد قرار داده شود.

نظر شما