شناسهٔ خبر: 43532002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون آبفای البرز؛

۵۱ میلیارد تومان صرف زیرساخت‌های آب و فاضلاب شهر جدید هشتگرد می‌شود

کرج- معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌گذاری آبفای البرز گفت: با مبادله تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت عمران شهر جدید هشتگرد و شرکت آبفای البرز ۵۱ میلیارد تومان در بخش زیرساخت‌های آب و فاضلاب مسکن مهر این شهر هزینه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آبفای البرز، علیرضا مناسکی با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال مبادله تفاهم نامه بین هر دو شرکت، مبلغ ۵۱ میلیارد تومان از محل واگذاری فروش زمین در این شهر در بخش های تامین و توزیع آب شرب و توسعه تصفیه خانه فاضلاب هزینه خواهد شد.

مناسکی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه براساس بند ب تبصره ۸ قانون بودجه سال ۹۹ تنظیم شده است، افزود: ۲۰ درصد این مبلغ بصورت نقد و ۸۰ درصد در قالب واگذاری زمین هایی با کاربری تجاری-مسکونی به شرکت آبفا پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: با اختصاص این مبلغ، شرکت آبفا باقیمانده استریم دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرجدید هشتگرد وهمچنین اجرای ۱۲ کیلومتر خطوط اصلی آب وفاضلاب واحداث یک مخزن پنج هزار متر مکعبی درزون شماره چهار این شهر را اجرا خواهد کرد.

افزایش ظرفیت تصفیه خانه از ۵۰ هزار به ۱۰۰ هزار نفر
معاون برنامه ریزی وتوسعه سرمایه گذاری آبفای البرز اضافه کرد: با احداث این زیرساختها، ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب این شهر از ۵۰ هزار نفر به ۱۰۰ هزار نفر افزایش می یابد و ظرفیت ذخیره و توزیع آب شرب برای عبور از تنش آبی درفصل گرما ارتقاء خواهد یافت.

مناسکی گفت: دربخش دیگری از این تفاهم نامه،شرکت عمران شهر جدید متعهد شده است، نسبت به اجرا و خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز شبکه های توزیع آب و جمع آوری فاضلاب به همراه انشعاب‌های داخلی سایت های مسکن مهر از محل منابع مالی شرکت عمران با نظارت آبفا اقدام کند.

نظر شما