شناسهٔ خبر: 43531699 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آموزش اقتصادسنجی با استفاده از نرم‌افزار Eviews

انجمن علمی دانشجویی حسابداری و مدیریت مالی دانشگاه یزد دوره آموزشی اقتصادسنجی با استفاده از نرم‌افزار Eviews را برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، این دوره با تدریس مجتبی رستمی ـ دکترای اقتصادسنجی دانشگاه یزد ـ روزهای زوج از  ساعت ۱۹ تا ۲۱ برگزار می‌شود و شروع آن از دوشنبه پنجم آبان خواهد بود.

بررسی توصیفی و گرافیکی داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار  Eviews، آشنایی با برخی پیش‌آزمون‌های اساسی در داده‌های سری زمانی و نحوه اجرای آن‌ها در نرم‌افزار Eviews ، مدل‌سازی‌ پارامتری و ناپارامتری تک متغیره سری‌های زمانی در نرم‌افزار Eviews و مدل‌سازی سری‌های زمانی چند متغیره در Eviews از جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره است.

اقتصادسنجی به تحلیل کلی و انتزاعی پدیده های اقتصادی بسنده نمی کند و به بررسی این پدیده ها با استفاه از روش های آماری می پردازد. از این رو در بسیاری از مطالعات تجربی برای انجام اموری همچون پیش بینی و کمک به سیاست گذاری بکار گرفته می شود.

نرم افزار EViews همان نرم افزاری است که برای استفاده و به کارگیری روش‌های آماری در مباحث اقتصادی طراحی شده و به عنوان یک نرم افزار معتبر در زمینه اقتصادسنجی مطرح است.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با آی‌دی @Vahidpooralireza یا شماره تلفن ۰۹۲۱۳۵۷۹۰۴۱ در ارتباط باشند.

انتهای پیام

نظر شما