شناسهٔ خبر: 43529175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

توافق‌نامه مجلس و نیروی دریایی سپاه در ممنوعیت صید ترال خبر خوشی برای صیادان بود

امام جمعه بندرلنگه گفت: در روزهای قبل خبر خوشی به گوش پنجاه و سه هزار خانواده صیاد سواحل جنوبی کشور رسید و آن توافق‌نامه مجلس و نیروی دریایی سپاه و حمایت قوه قضاییه مبنی بر ممنوعیت صید بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس از بندرلنگه، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با تفسیر آیاتی از سوره مبارکه جمعه، اظهار کرد: خداوند در این آیه شریفه مسلمانان را امر کرده است به اینکه با سرعت به سوی نمازهای جمعه بروید یعنی اینکه سهل انگاری در شرکت در نماز جمعه از نظر شارع مقدس مذموم است تنها عملی که خداوند مستقیما آن را ذکر الله مینامد نمازجمعه است.

وی افزود: همچنین خداوند دستور داده است هرچیزی که مانع شرکت مسلمانان در نماز است از جمله تجارت، خرید و فروش باید در زمان نماز جمعه تعطیل شود، نماز جمعه اختصاص به افراد خاصی ندارد و انتظار این است که همه مردم باهر شغل، قبیله و نگاهی در این مانور عظیم مسلمانان در هر جمعه شرکت پرشور داشته باشند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با تسلیت به‌مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع)، سالگرد آغاز امامت امام زمان (عج) و فرا رسیدن هفته وحدت را تبریک گفت و اضافه کرد: وحدت در شهرستان بندرلنگه نهادینه شده است ما از شعار در این زمینه عبور کرده وبه برادری رسیده ایم لذا باتوجه به شیوع بیماری کورونا و اینکه نمی‌توانیم مجالس متعددی برای هفته وحدت برگزار کنیم از همه ادارات، نهادها، مساجد تقاضا مندم در باشکوه کردن این هفته با تزئین سر درب ادارات و مساجد همت نمایند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا، ۸ آبان شهادت شهید محمد حسین فهمیده و روز نوجواند و بسیج دانش آموزی را گرامی داشت و خطاب به نوجوانان، گفت: اعتماد به نفس خود را بالا ببرید، همت خود را بلند نگه دارید به کم راضی نشوید شما توانایی رسیدن به قله های علم و پیشرفت را دارید.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برگزاری رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ۹۹، بیان داشت: ایران اسلامی شاهدبرگ زرین دیگری از شکوه غیرت و عظمت سربازان مقتدر حریم ولایت در قالب برگزاری رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ۹۹ باحضور پدافند هوایی ارتش هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش بودیم که با تجهیزات تمام ایرانی عملیات پیچیده کشف، شناسایی، موشکی، راداری و جنگ الکترونیک را به خوبی انجام دادند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه یادآور شد: به دشمنان خوار و زبون ایران اسلامی که گاهی سخنان بزرگتر از دهانشان به زبان می آورند میگوییم، ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود میبری و زحمت ما میداری.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا عنوان داشت: شلیک موشک‌های سپاه مقتدر به عین‌الاسد که هنوز هم آمار خسارت و کشتگانتان را به جامعه جهانی به درستی اعلام نکرده اید فقط یک دست گرمی ما بود شاید انتقام ماشین سردار سلیمانی را گرفته باشیم، انتقام سردار عزیز ما هنوز باقی مانده است شهرک های مختلف موشکی ما مملو از موشک های باور ۳۷۳، مرصاد، ۱۵ خرداد، طبس و سوم خرداد است تا در صورت کوچکترین تعرض شما انتقام سخت را برایتان معنا کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: کورونا با کمک برخی انسانهای بی تفاوت همچنان می تازد همانطور که پیشبینی میشد پاییز سخت شروع شده است آمار مبتلایان روزانه به پنج هزار نفر و آمار کشته ها روزانه به سیصد نفر رسیده هوشیاری و احساس مسولیت همه مردم را می طلبد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه بیان داشت: استان ما مدتی است وضعیت بهتری از سایر استان ها دارد ولی نباید غافل شویم اگر میخواهیم این وضعیت نسبتا مطلوب باقی بماند همگان باید نسبته به فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اقدام نماییم.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: در روز های قبل خبر خوشی به گوش پنجاه و سه هزار خانواده صیاد سواحل جنوبی کشور رسید و آن توافقنامه مجلس شورای اسلامی و نیروی دریایی سپاه و حمایت قوه قضاییه مبنی بر ممنوعیت صید ترال از اول آذر ماه بود، افراد ذی نفوذ و مرتبط با کانون های قدرت و ثروت ده سال است با صید ترال سفره صیادان محلی را خالی کرده و اکوسیستم دریایی را با خطر نابودی مواجه ساخته اند اما فریاد صیادان به جایی نمیرسید.

وی ضمن تقدیر از اقدام سپاه مقتدر دریایی، گفت: خواهشمندیم در اجرای این قانون ذره ای مسامحه نکنند ضمن توقیف کشتی های صید ترال قوه قضاییه آنها را با اشد مجازات تنبیه نماید. انتظار دیگر این است آن دسته از لابی گران خیانتکار و جنایت پیشه گانی که نه به صیادان مظلوم رحم میکردن نه به محیط زیست را شناسایی و همه آنها را با صید ترال عدل قوه قضاییه جمع نموده و مجازات نمایید تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به تغییر فرماندار شهرستان بندرلنگه، تصریح کرد: در چند ماه مانده به پایان دولت شاهد تغییر فرماندار بودیم، از خدمات شایسته فرماندار سابق علی نیکویی تشکر و برای ایشان آرزوی موفقیت داریم، خوشحالیم که فرمانداری از غرب استان و تقریبا بومی شهرستان جوان، پر انرژی با انگیزه آشنا به همه ظرفیت ها و نیازهای مردم و با روحیه جهادی سکاندار شهرستان شده است.

وی خطاب به فرماندار جدید شهرستان بندرلنگه، گفت: زمان زیادی از عمر این دولت باقی نمانده پس وقت خود را به تشریفات و جلسات کم فایده تضییع نکنید و همانطور که جهادی از روز معارفه کار را شروع کردید کار را ادامه بدهید ، کار جدیدی که نیاز به زمان و بودجه دولتی داشته باشد شروع نکنید به اتمام کارهای نیمه تمام اهتمام ورزید، کارها را اولویت گذاری کنید آنچه نیاز بیشتر مردم هست آن را ابتدا آغاز کنید.

امام جمعه سابق عسلویه گفت: جلسه بسیار خوبی با استاندار محترم داشتم که از نگاه خوب ایشان به بندرلنگه ممنونم و ایشان وعده دادند تا شش ماه دیگر گاز شهری به این بندر برسد و عملیات تاسیس جایگاه سی ان جی به زودی شروع شود و جاده کمربندی این شهر سریعا به سامان برسد، جاده بندرلنگه به پارسیان را با تزریق اعتبار وتقویت نظارت تا پایان دولت به سرانجام برساند.

این استاد اخلاق همچنین از استاندار هرمزگان خواست: مشکل محلات حاشیه ای بندر لنگه و بندر کنگ، خصوصا مشکل اصلی آنها یعنی سند دار کردن منازل آنها را دنبال کند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه افزود: امیدوارم فرماندار بندرلنگه این چند موضوع رانیز در دستور کار و اولویت خود قرار دهد امیدوارم نماینده محترم مجلس شورای اسلامی هم با حمایت حوی و عملی از فرماندار سرعت بخش طرح ها باشند مردم شهرستان بندرلنگه شایسته بهترین خدمات میباشند و از فرماندار که خود فرزند این منطقه هستند انتظار تحول جدی داریم و در پایان از خدمات نیروی انتظامی در عرصه های مختلف برای ایجاد نظم و امنیت کمال تشکر و قدردانی به عمل می آید.

نظر شما