شناسهٔ خبر: 43527714 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شجاعی‌طباطبایی در پیام تسلیت درگذشت پرویز اسکندرپور خرّمی

خداحافظ دوست نازنین و مخلص من

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری طی پیامی درگذشت استاد پرویز اسکندرپور خرمی، هنرمند نقاش و خادم بازسازی عتبات عالیات را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، استاد پرویز اسکندرپور خرّمی که طراحی و نظارت فنی و هنری ضریح و نیم‌ضریح بارگاه‌های ائمه معصوم در کربلا، نجف، کاظمین و دمشق را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد، بر اثر ابتلا به کرونا به دیار باقی شتافت. ‌‌‌‌از این رو سید مسعود شجاعی‌طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری طی پیامی درگذشت این هنرمند ارجمند را به جامعه هنری تسلیت گفت.

متن این پیام چنین است:

«استاد پرویز اسکندرپور خرمی نازنین امروز آسمانی شد، هنرمند بزرگ عرصه نگارگری کشور که زندگی‌اش را چه بخاطر تعلق خاطرش و چه به دلیل توانمندی‌اش در طراحی نگارگری و ضریح، برای امام حسین (ع) و خاندان پاکش گذاشت.

صورت متبسم و خندان و نگاه متواضعانه او اولین چیزی است که از او در دل و جانم می‌نشیند، حالا این دکتر و استاد بزرگ دانشگاه چشم در گرو دلبرش دارد...

ان‌شاءالله که آقا سیدالشهدا (ع) لبخند رضایت از تو را بر سیمای نورانی‌شان دارند، استاد نازنینم، رفتن تو صدمه جبران ناپذیری بر ما وارد می‌کند، استادِ فاضلی که سال‌ها باید از حضورش بهره می‌بردیم، اینک باید چهره در قاب خاک کشد و تنها حسرتی جانکاه در عمق جان ما می‌نشیند که ثمره عمری تلاش و کوشش در راه کسب علم و معرفت، که حالا موقع بار دادنش بود را باید به خدا بسپاریم.

خداحافظ دوست نازنین و مخلص من، ایکاش متوجه اساتید بزرگی چون تو باشیم.

مرحوم عبدالمجید حسینی‌راد و ابوالفضل عالی که رفتند، دیگر هرگز مثل آنها نیافتیم، اینان نسخه‌های بی‌بدیلی از توانمندی در علم و هنر و معرفت توام با عشق و محبت‌اند، رفتن هر یک انگار از جان ما می‌کاهد.

دوستان عاشقمان را دریابیم !»

گفتنی است، استاد پرویز اسکندرپور خرّمی  بر اثر ابتلا به کرونا به دیار باقی شتافت.

ایشان متولد ۱۳۳۸ و دارای دکترای پژوهش هنر از دانشگاه شاهد تهران بود. تدریس در مقاطع مختلف دانشکده‌‌های هنر دانشگاه‌های تهران، الزهرا، سوره، مشهد و ...؛ تألیف کتاب‌‌هایی از جمله گل‌های ختائی و اسلیمی و نشان‌ها؛ داوری رقابت‌ها و جشنواره‌های هنری؛ برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی بخشی از فعالیت‌های مرحوم اسکندرپور در عرصه علمی، هنری و فرهنگی کشور بوده است.‌‌‌‌
‌‌‌‌
وی با شرکت در رقابت‌های هنری موفق به دریافت جوایز و الواح تقدیری متعددی از جمله برگزیده سومین دوسالانه نگارگری گردیده بود.‌‌‌‌‌
‌‌‌‌‌
طراحی و نظارت فنی و هنری ضریح و نیم‌ضریح بارگاه‌های ائمه معصوم در کربلا، نجف، کاظمین و دمشق بخشی دیگر از فعالیت‌های پرویز اسکندرپور خرّمی است.

پایان پیام/31

نظر شما