شناسهٔ خبر: 43524201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

امام جمعه ایلام:

تکیه بر توانمندی های داخلی گره گشای مشکلات کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره توانمندی های جوانان و ظرفیت های موجود در کشور، گفت: تکیه بر ظرفیت های داخلی گره گشای مسایل و مشکلات کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: امروز عزت ما بسیار بیشتر از عزت و بزرگی قبل از انقلاب است که برای ادامه این مسیر به جای اینکه مشکلات کشور را در خارج از مرز ها جستجو کنیم باید به ظرفیت موجود در کشور بیشتر توجه شود.

وی افزود: با رهبری و مدیریت امام( ره) در زمان انقلاب و دفاع از عزت مسلمانان و استقلال ایران، امروزه عزت و توان ما در دنیا با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

خطیب جمعه ایلام با انتقاد از تراکم فروشی و ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر ایلام، یادآور شد: اعضای کمسیون ماده ۱۰۰ به قانون بیشتر عمل کنند و از ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق مختلف شهر جلوگیری کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: بعضا دیده می شود در مکان هایی از شهر که ظرفیت آن بسیار کم است آپارتمان های بلند مرتبه ساخته می‌شود که برای جلوگیری از این ساخت و سازها باید مسوولان جهاد گونه عمل کنند.

وی تاکید کرد: برای گذر و تغییر وضعیت موجود و جلوگیری از تخلفات و ساخت های سازهای غیر مجاز نیازمند ایجاد حرکت جهادی و عمل به قانون هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه خداوند برای افراد صبور درجات ارزشمندی در نظر گرفته است، گفت: حضرت علی(ع) در خطبه های نهج البلاغه در خصوص درجات صبر می فرماید که برای افراد صبور در برابر مصیبت، صبر در برابر فرامین خداوند و صبر در برابر معصیت و دوری گناه درجاتی از از فاصله آسمان تا زمین در نظر گرفته است.

وی به تشریح صفات افراد با تقوا پرداخت و افزود: از مهم ترین ویژگی های افراد با تقوا صبر، استقامت و پرهیزکاری است که خداوند برای این افراد آسایش ابدی را نیز فراهم می کند.

خطیب جمعه شهر ایلام تاکید کرد: وظیفه و تکلیف ما در این دنیا  صداقت، تلاش جهت خودسازی و اصلاح افراد از باب امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ضمن تشکر از نمازگزاران به خاطر رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی در صفوف اقامه نماز، از مردم استان خواست: دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را همچون گذشته رعایت کنند. 

به گزارش خبرگزاری بسیج، بر اساس اطاعیه دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جماعات استان ایلام این هفته نماز جماعت در همه شهرستان های استان غیر از دو شهرستان ایوان و دره شهر به علت قرار گرفتن در فهرست شهرستان های بحرانی کرونا اقامه شد.

نظر شما