شناسهٔ خبر: 43524130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

اصفهان- ایرنا- ۱۰ نفر در ارتباط با چالش مومو در اصفهان شناسایی شدند، مدیرکل تامین منابع مالی وزارت صمت: باید به دنبال روشهای نوین تامین مالی باشیم و جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان نگاه سینما را به افقی تازه باز کرد از مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

صاحب‌خبر -

تردد ورودی به کلانشهر اصفهان ۲۰ درصد کاهش یافت

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: با اعمال محدودیت کرونا در دو روز گذشته، ۲۰ درصد ورودی به کلانشهر اصفهان کاهش یافته است.

سرهنگ حسین پورقیصری افزود: ۲۰ ایستگاه کنترل ورودی به اصفهان پیش‌بینی شده و نیروهای پلیس راه و راهداری برای کنترل ترددها از روز پنجشنبه هفته گذشته در این منطقه فعال شده‌اند.

وی بیان‌ کرد: تردد بین شهری در بین شهرستان‌های استان برای ورود به کلانشهر اصفهان نیز کنترل شده و میزان ورودی و خروج از شهر کاهش یافته است.

باشگاه‌های ورزشی اصفهان با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند

مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان گفت: باشگاه‌های ورزشی استان پس از ۲ هفته تعطیلی فعالیت خود را  با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشی آغاز می‌کنند.

سید محمدطباطبایی افزود: بر اساس تصمیم جلسه ستاد مقابله با کرونا شامل اداره کل ورزش و جوانان، مدیریت بحران و دبیرخانه ستاد کرونا، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی از هفته جاری با بکارگیری نیمی از ظرفیت مجاز خود قادر به ادامه فعالیت خواهند بود.

وی بیان‌ کرد: رعایت اصول ایمنی پیشگیری از شیوع کرونا مهم و هیات پزشکی ورزشی همراه با تیم‌های بهداشتی بر حسن اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی نظارت می‌کنند.

افزایش قیمت گوشت مرغ در اصفهان مورد تایید نیست

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت : قیمت مصوب برای هر کیلوگرم مرغ ۱۸ هزار و ۷۵۰ تومان است و افزایش قیمت‌های چند روز اخیر مورد تایید ما نیست.

اسماعیل نادری با بیان اینکه تشکل‌های مربوطه و تولید کننده گوشت مرغ متعهد به کنترل قیمت شدند، اضافه کرد: امروز در جلسه تنظیم بازار اصفهان این موضوع بررسی می‌شود.

وی درباره روغن نیز با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در این زمینه در بازار اصفهان وجود ندارد، گفت: دانه‌های روغنی با ارز ترجیحی وارد کشور می‌شود و در چند روز اخیر مشکلاتی درباره ظروف حلبی ایجاد شد که در حال پیگیری و برطرف شدن است.

۱۰ نفر در ارتباط با چالش مومو در اصفهان شناسایی شدند

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان از شناسایی ۱۰ نفر در ارتباط با چالش " مومو " در این استان خبر داد و گفت: کار این افراد بیشتر جنبه شوخی و تفنن داشته و به آنها تذکر داده شده است.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: در پی دریافت گزارش‌هایی از تماس با برخی شهروندان با عنوان "مومو" ، ۱۰ نفر در استان اصفهان شناسایی شدند که پس از بررسی‌ها مشخص شد هدف آنها شوخی و تفنن بوده است و در مرحله نخست به آنها تذکر و اخطار داده شد.

وی با بیان اینکه این افراد در رده سنی جوانان و نوجوانان بودند، اظهار داشت: چالش مومو در روزهای اخیر در فضای مجازی باعث ایجاد تنش‌هایی بین کاربران شده و تعدادی در داخل کشور با سوء استفاده از این فضا با ایجاد پروفایل با تصویر مومو (تصویری ترسناک از زنی با برآمدگی چشم) برای سایر کاربران ایجاد مزاحمت کردند.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان آغاز شد

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شامگاه روز یکشنبه به صورت مجازی با شعار هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور در اصفهان آغاز شد.

آیین افتتاحیه این جشنواره به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت زنده از شبکه اصفهان، امید و تیوا در حال پخش است.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان براساس توافق‌نامه سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۲۷ مهر تا دوم آبان مصادف با ۱۸ اکتبر تا ۲۳ اکتبر میلادی در قالب رقابتی در 2  بخش "مسابقه سینمای ایران" و "مسابقه سینمای بین‌الملل" برگزاری می شود.

گروه‌های بازرسی اصناف در اصفهان تشکیل می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:گروه‌های بازرسی اصناف این استان با هدف بررسی و رصد اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از بیماری کووید-۱۹ در واحدهای صنفی تشکیل می‌شود.

منصور شیشه فروش افزود: این گروه‌ها در زیر مجموعه‌ اتحادیه‌های صنفی اصفهان شکل می‌گیرد تا از هرگونه تخلف و بی تفاوتی از رعایت موارد پیشگیرانه در فروشگاه‌ها و مراکز خدماتی صنفی جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه احتمال سرایت ویروس در اماکن سربسته بیشتر است اظهارداشت: بنابراین صاحبان مشاغل و فروشندگان و از سوی دیگر مشتریان باید موارد بهداشتی بویژه استفاده از ماسک را بطور جدی رعایت کنند.

تصادفات در راه‌های روستایی اصفهان ۲۱ درصد کاهش یافت

رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: تصادفات در راه های روستایی این استان در سال های ۹۶ ، ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۲۱، ۵۵ و ۲۱ درصد کاهش داشته ایم.

سرهنگ حسین پور قیصری در همایش راهوران محله و بخشداران و فرمانداران از طریق ویدئو کنفرانس در سالن کنفرانس استانداری با بیان اینکه  این استان سال گذشته رتبه اول کشوری را در کاهش تصادفات کسب کرد، افزود: این در حالی است که در سال جاری تلفات جانی در راه‌های روستایی نداشتیم.

به گفته وی ادوات کشاورزی از جمله کمباین در راه‌های روستایی استان اغلب مورد تصادف قرار می‌گرفتند که با آموزش‌های صورت گرفته و نصب علایم تصادفات آن‌ها به حداقل رسیده است.

پیکر شهید مدافع سلامت در اصفهان تشییع شد

مراسم تشییع و خاکسپاری شهید مدافع سلامت علی برجیس پرستار اورژانس مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی قلب شهید چمران اصفهان برگزار شد.

شهید برجیس پس از یک هفته ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و بستری شدن در بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان شب گذشته درگذشت.

شمار شهیدان مدافع سلامت در اصفهان تاکنون به ۹ تن رسیده است.

۷۰ مجوز معدنی امسال در استان اصفهان صادر شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ۷۰ پروانه معدنی در بخش‌های اکتشاف و بهره‌برداری از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان صادر شده است.

ایرج موفق افزود: موارد یاد شده شامل ۵۰ پروانه اکتشاف و گواهی کشف و ۲۰ پروانه بهره‌برداری معدنی است.

وی ادامه داد: هزینه عملیاتی و سرمایه‌گذاری پروانه‌های صادرشده در بخش اکتشاف و گواهی کشف ۲۸ میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریال و در بخش پروانه بهره‌برداری ۱۷۴ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال محاسبه‌ شد.

مدیرکل تامین منابع مالی وزارت صمت: باید به دنبال روشهای نوین تامین مالی باشیم

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تامین منابع مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که در کنار شبکه بانکی باید به سمت روش‌های نوین تامین مالی حرکت کرد، گفت: هدف برنامه ششم توسعه این است که سهم بخش صنعت، معدن و تجارت از تسهیلات شبکه بانکی به ۴۰ درصد ارزش خود برسد.

نعمت الله شهبازی در جلسه توسعه صادرات استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی با بیان اینکه از سال ۹۰ و ۹۱ تسهیلات شبکه بانکی روند نزولی داشت و به ۲۷ درصد رسید، افزود: سال گذشته این سهم به ۳۲ درصد رسید اما تا ۴۰ درصد فاصله زیاد داریم که نشان می‌دهد سهم بخش صنعت، معدن و تجارت از تسهیلات شبکه بانکی به اندازه‌ای که قانونگذار در برنامه ششم توسعه دیده نرسیده است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نیاز مالی بخش صنعت‌معدن و تجارت گفت: سال گذشته برآورد شد ۴۲۵ هزار میلیارد تومان نیاز مالی این بخش به لحاظ سرمایه در گردش و ثابت باشد ولی براساس آمار بانک مرکزی ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت، معدن و تجارت پرداخت شد.

معاون استاندار: تدوین نقشه راه ارتباطات اصفهان با شهرهای خارجی ضروری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: تدوین نقشه راه راهبردی برای افزایش ارتباطات و تعامل اصفهان با شهرهای کشورهای خارجی ضروری است.

حسن قاضی عسگر در نشست بررسی راهکارهای افزایش مراودات با سن پترزبورگ روسیه افزود: در این نقشه راه راهبردی باید برنامه‌های جامع که قابلیت اجرا دارد لحاظ شود تا با اهداف مشخص با دیگر کشورها وارد مذاکره و همکاری شویم.

وی با اشاره به ضرورت همکاری سایر نهادها برای بهبود ارتباطات بین‌المللی اصفهان ادامه داد: از سوی دیگر تدوین برنامه‌ها و اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی استان در این راستا می‌توانند انجام از اهمیت بالایی برخوردار است.

جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان نگاه سینما را به افقی تازه باز کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دست اندرکاران سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان فرصتی را پدید آورند تا سینمای ایران نگاهی به افق تازه داشته باشد از اینرو از تمامی دست اندرکاران و همراهی این اتفاق بزرگ تشکر و قدردانی می‌کنم.

سید عباس صالحی در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به صورت مجازی افزود: سال گذشته ۹ فیلم سینمای کودک و نوجوان از جمله پرواز در منطقه ممنوعه، ۲۳ نفر، بنیامین و آخرین داستان اکران شد.

وی تصریح کرد: بخش مهمی از افرادی که در سینمای ایران به عنوان برجستگان سینمای ایران شناخته می‌شوند کسانی هستند که در حوزه سینمای کودک و نوجوان حضور داشتند که از آن‌ها نام‌ها و آوازه‌های ملی و جهادی مهمی را در خاطره‌ها داشته و داریم.

۴۳ نفر از دلالان بازار ارز در اصفهان دستگیر شدند

وزارت اطلاعات اعلام کرد: ۴۳ نفر از اخلالگران و دلالان بازار ارز در کلانشهر اصفهان با اقدام‌ها و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و دستگیر شدند.

‌مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات اعلام کرد: در پی اشراف اطلاعاتی و تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان اصفهان، ۴۳ نفر از دلالان و اخلالگران بازار ارز در کلانشهر اصفهان بازداشت و مقادیر قابل توجهی ارز خارجی از آنها کشف و ضبط شد.

این افراد با اقدام‌های خلاف قانون در بازار حقیقی و مجازی از جمله معاملات فردایی و دلالی عمده در بازار ارز ضمن ایجاد اخلال در بازار و افزایش کاذب قیمت ارز اقدام به کسب سودهای نامشروع کردند.

نظر شما