شناسهٔ خبر: 43524084 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد؛

بیانی: نادری به خاطر پول بیشتر به استقلال رفت؛ به او حق می‌دهم/ نگران قرارداد‌های کلان بازیکنان هستم

شاهرخ بیانی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: نادری هافبک و دفاع وسط هم بازی می کند ولی بهتر است در پست تخصصی اش بازی کند. این مسایل که از پرسپولیس به استقلال رفته هم به زودی از یادها می رود.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی خبرگزاری  دانشجو – با انتقال محمد نادری از تیم پرسپولیس به استقلال، برای چندمین بار در تاریخ این دو باشگاه بار دیگر شاهد جابجایی یکی از مهره های سرخابی به تیم رقیب همشهری بودیم. نادری که عضو یک باشگاه بلژیکی است پس از پایان مدت زمان قراردادش با پیشنهاد خوب استقلال مواجه شده و در نهایت تصمیم بزرگی گرفت تا تجربه بازی در یکی دیگر از پرطرفدارترین تیم های کشور را پس از تراکتور و پرسپولیس تجربه کند.

شاهرخ بیانی پیشکسوت استقلال که سابقه بازی در پرسپولیس را در کارنامه دارد در گفت و گو با دانشجو، درباره این قبیل جابجایی ها و سختی ها و تبعاتش برای بازیکن حرف زد.
متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* آقای بیانی! شما از استقلال به پرسپولیس رفته بودید! کاری که برعکسش را محمد نادری در این فصل انجام داد. این اقدام را چطور ارزیابی می کنید؟
- تفاوت عمده این رفتار در دوران ما با فوتبال این دوره و زمانه موضوع پول است. ما آن زمان اگر هم این کار را می کردیم برای کسب تجربه یا مسایلی از این دست بود.

* دلیل خود شما چه بود؟
- همه می دانند. یک نفر در باشگاه استقلال بود که گفت یا جای من در این تیم است یا جای شاهرخ و من هم رفتم پرسپولیس وگرنه تا ابد پیراهن استقلال را از تنم درنمی آوردم. ولی الان بازیکن به فکر دو روز بعدش است.

* به خاطر درآمد بیشتر؟
- طبیعی است. زندگی در دوران ما تا این حد مادی نبود. ولی بازیکن فوتبال وقتی می بیند خانه پرش می تواند 10 سال فوتبال حرفه ای بازی کند دوست دارد در این سالها تا می تواند پول دربیاورد. من به نادری حق و می دهم که این تصمیم را گرفته باشد.

* چطور؟
- چون بازیکنان همدوره و قبل تر از خودم را می بینم که چطور لنگ اجاره خانه شان هستند! آنهایی که پای تعصب قید پول را زدند و این تیم به آن تیم نکردند. خیلی هایشان حتی حقوق بازنشستگی بیمه هم ندارند. خود من خواستم دفترچه بیمه بگیرم گفتند باید خودت حق بیمه اش را بدهی. این وضعیت برای ما که مدال های آسیایی و قهرمانی های بین المللی داشتیم اجرا نشد و بازیکنان این دوره این چیزها را می بینند و مراقب آینده و سرنوشت شان هستند.

* این قبیل جابجایی ها چطور است؟
- خب در آن دوران برای من خیلی سخت بود. توجه مردم به این دو تیم طور دیگری بود و کسی دوست نداشت مرا آن طرف ببیند و خیلی برایم دشوار بود. یک سال هم بیشتر دوام نیاوردم.

* این وضعیت برای نادری هم ایجاد می شود؟
- بعید می دانم. الان که اولا استادیوم ها خالی است و تماشاگری به آنجا نمی رود. از طرفی بازیکنی نیست که خیلی حاشیه داشته باشد و سربزیر و آرام این کار را کرده است. یک وقت هست بازیکنی از این دو تیم به تیم رقیب می رود که پرسروصداست و هر دقیقه یک حاشیه ای داشته ولی این نادری بچه آرامی است و از طرفی حرفه ای بزرگ شده و در خارج توپ زده. غیر از این در تراکتور هم بوده و جو بازی در تیم های بزرگ و پرطرفدار را به خوبی می شناسد. استقلالی ها هم که پول رضایتنامه اش را به باشگاه خارجی داده اند و فقط امیدوارم زود در تیم جابیافتد و بتواند اعتماد بنفسش را بالا ببرد.

* با این وجود فکر می کنید میلیچ را از استقلال بیرون کنند؟
- امیدوارم این تدبیر را نکرده باشند.

* چطور؟
- اگر نادری در دفاع چپ بازی کند میلیچ یک خط جلوتر و در هافبک چپ می تواند سمت چپ را بیمه کند. میلیچ یک بغل چپ حرفه ای است که هم دفاع می زند هم هافبک. فوق العاده با تکنیک، سربالا و دید عالی هم دارد و اگر نخواهد مراقب پشت سرش باشد دیگر بار هجومی تیم را چند برابر افزایش می دهد.

* پس معتقدید این دو باید بمانند؟ زکی پور چه می شود؟
- چه اشکالی دارد که هر سه باشند. الان در فصل قبل بارها دیدیم که برخی اوقات کمبود بازیکن در برخی پست ها موجب شد تا این وضعیت آزاردهنده باشد. نادری هافبک و دفاع وسط هم بازی می کند ولی بهتر است در پست تخصصی اش بازی کند. این مسایل که از پرسپولیس به استقلال رفته هم به زودی از یادها می رود.

* حرف باقیمانده؟
- فقط نگران قراردادهای کلانی هستم که با این بازیکنان بسته می شود. امیدوارم بتوانند در ادامه راه از پس این بار از هزینه های هنگفت بربیایند. واقعا بازیکنانی که 1.5 میلیاردی بوده است را چرا 7، 8 میلیارد تومان پول دادند؟ این بدهی های انباشته پس فردا مشکلاتی مانند پنجربه بسته را برای تیم ایجاد می کنند. این خیلی بد است که مدیران باشگاه استقلال یا پرسپولیس 3، 4 ماه می آیند و بدون آینده نگری یارگیری می کنند و بدهی های کلان روی دست باشگاه می گذارند!

نظر شما