شناسهٔ خبر: 43524074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

زیارت نیابتی دانش‌آموزان مدارس امام رضا(ع) برای ۴۰۰ محصل غیرایرانی

:آستان نیوز

دانش‌آموزان واحد ۳ مدارس امام رضا(ع) نایب‌الزیاره ۴۰۰ دانش‌آموز غیرایرانی در حرم امام رضا(ع) شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، حسین باغگلی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی، ضمن تشریح جزئیات اجرای این طرح معنوی گفت: امسال با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در ایران و سایر کشورهای جهان برای سفر کردن، بسیاری از شیفتگان و دلدادگان مکتب اهل‌بیت(ع) امکان زیارت نداشتند و دانش‌آموزان مشهدی امسال نایب‌الزیاره این افراد شدند و مسئولیت اجتماعی خود را این‌گونه به انجام رساندند.
وی با اشاره به اینکه این طرح در دبیرستان پسرانه متوسطه اول واحد ۳ امام رضا(ع) به اجرا درآمده است، ابراز کرد: متولیان این آموزشگاه ضمن ارتباط گرفتن با چند مدرسه اهل‌تشیع منطقه کشمیر که علاقه زیادی به مردم ایران دارند، فهرستی از اسامی دانش‌آموزان به همراه عکس آن‌ها را دریافت کردند و با مشارکت فعال دانش‌آموزان مدرسه، برای هر یک از آن‌ها به نیابت، زیارت حرم امام رضا(ع) را انجام دادند و ثواب آن را هدیه کردند.
باغگلی با اعلام اینکه دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم واحد ۳ امام رضا(ع) نایب‌الزیاره حدود ۴۰۰ دانش‌آموز کشمیری در حرم امام رضا(ع) شده‌اند، افزود: به غیر از دانش‌آموزان کشمیری، برای حدود ۱۵ نفر از دانش‌آموزان از کشورهای افغانستان، پاکستان، کومور، کامرون و مالاوی زیارت نیابتی انجام شد.
این مقام مسئول ادامه داد: خلاقیت و فطرت پاک دانش‌آموزان در جریان اجرای این حرکت با گرفتن عکس خود در حرم مطهر رضوی همراه پلاکارتی با نام خود دانش‌آموز و فرد نایب‌الزیاره یا کشیدن نقاشی، به بروز و ظهور رسید و این آثار و عکس‌ها برای دانش‌آموزان کشمیری ارسال شد.
وی با اشاره به هدف این طرح فرهنگی گفت: شناساندن هویت مشهدی به دانش‌آموزان از مسیر شناخت وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی آن‌ها به عنوان شهروندان مشهدی در قبال دوستداران اهل‌بیت(ع) به‌ویژه حضرت رضا(ع) در سراسر جهان که توان تشرف به شهر مشهد را ندارد، مهم‌ترین هدف اجرای این برنامه بود.
باغگلی اظهار کرد: نخست، باید عزت نفس و احساس ارزش درونی در بچه‌ها ایجاد شود تا ارزش‌های ملی خود را به دیگران منتقل کنند. در درجه دوم، باید مراقب رقابتی و تبلیغاتی نشدن اجرای چنین طرح‌های فرهنگی در میان مجموعه‌های انقلابی باشیم که اهداف کار قربانی امور تبلیغاتی نشود. دیگر اینکه درک تفاوت‌های فرهنگی در ارتباطات میان‌فرهنگی بسیار حائر اهمیت است.

منبع:آستان نیوز

انتهای خبر/

نظر شما