شناسهٔ خبر: 43524060 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس تربیت بدنی ارتش: برنامه‌های ویژه‌ای در هفته تربیت‌بدنی برگزار کردیم

تهران- ایرنا- رییس تربیت بدنی ارتش گفت: به مناسبت هفته تربیت‌بدنی هرروز را با یک نام خاص نامگذاری و برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار کردیم.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ دوم «جمشید فولادی» روز شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا، درباره برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی در ارتش اظهار داشت: ابتدا هفته تربیت‌بدنی را به همه آحاد ملت شریف ایران، خصوصا ورزشکاران تبریک می‌گویم. امیدوارم همه در پناه خدا در کنار ورزش همه سرحال و قبراق باشند. به مناسبت این هفته، هرروز را با یک نام خاص نامگذاری کردیم و برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیدیم و همینطور به دلیل مصادف شدن با ایام وفات، برنامه‌های ویژه ما از روز یکشنبه آغاز شد.

وی در ادامه افزود: روز یکشنبه را روز ورزش و میثاق با شهدا نامگذاری کردیم. به همه یگان ها و پادگان‌های ارتش گفته شد تا به مزار شهدای گمنام بروند و با اهدای گل ادای احترام کنند و همچنین با آرمان‌های امام (ره) و انقلاب تجدید میثاق کنند. برنامه‌های ابلاغی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد. روز دوشنبه روز ورزش، سلامتی و ورزش همگانی بود. برنامه‌های متنوعی در خصوص ورزش همگانی اجرا شد. به عنوان نمونه در یکی از برنامه‌ها از عبدالحمید احمدی، معاون وزیر وزیر ورزش و جوانان دعوت شد تا در جمع ورزشکاران ارتش، ورزش صبحگاهی انجام دهند. این ورزش در حضور امیر دریادار سیاری انجام شد. امیر سرلشگر صالحی، فرمانده سابق ارتش و همچنین سرهنگ علی روزبهانی کاپیتان اسبق تیم ملی ارتش و نیروهای مسلح در این مراسم دعوت و از آنان تقدیر به عمل آمد.

رییس تربیت‌بدنی ارتش در ادامه خاطرنشان کرد: روز سه‌شنبه روز ورزش و فرماندهان بود. در این روز شاهد دیدار ورزشکاران با فرماندهان پیش‌بینی شده بود. افسران ورزش و مسوولان تربیت بدنی ارتش با فرماندهان دیدار داشتند و رهنمودهای آنها را در حوزه ورزش دریافت کردند. در این روز وزارت ورزش هم از ما دعوت کرد تا در مجموعه انقلاب حاضر شویم و برنامه پیاده‌روی را اجرا کنیم. روز (چهارشنبه) تحت عنوان ورزش و سرباز نامگذاری شد. دستور دادیم  از سربازان قهرمان و حرفه‌ای ارتش در پادگان‌ها تقدیر شود. برنامه ورزش نیز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا اجرا شد.  

وی همچنین بیان داشت: روز (پنجشنبه) روز ورزش، طبیعت و تقدیر از پیشکسوتان بود. ابلاغ شد که دوستان در برنامه‌های کوه‌پیمایی و کوه‌نوردی شرکت کنند و عکس بگیرند و برای ما بفرستند. همچنین در این روز از پیشکسوتان ارتش در کوهنوردی تقدیر به عمل آمد.  در نهایت، روز جمعه به عنوان آخرین روز هفته تربیت بدنی، روز ورزش و خانواده نامگذاری شد.  از خانواده‌های ارتشی خواستیم که در خانه و یا در مکان‌های ورزشی به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند و عکس ارسال کنند. همچنین جشنواره مسابقات ورزشی در فضای مجازی نیز ر چهار حوزه ورزش انفرادی، اجرای گروهی و خانوادگی، عکس ورزش و مسابقه سوالات ورزشی برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی درباره اقدامات صورت گرفته از سوی تربیت‌بدنی ارتش در یک سال اخیر و با توجه به شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: پیش از فرا رسیدن عید نوروز بود که در نخستین اقدام،  کمیته ورزش مبارزه با کرونا را تشکیل دادیم. تعدادی از متخصصین در بحث کرونا آمدند و فعالیت‌هایی در این کمیته داشتند. آگاه‌سازی، چاپ بروشور آموزشی، فعالیت در فضای مجازی و برگزاری جشنواره بزرگ ارتش در روز ۲۹ فروردین با ۴۸ هزار شرکت کنند بخشی از فعالیت‌های انجام شده است.   در شرایط کرونا امکان انجام هرگونه ورزش پربرخورد را ممنوع کردیم اما ورزش هایی چون تنیس روی میز، تنیس عرضی، دوومیدانی، تیروکمان، جهت‌یابی و ... در دستور کار برای برگزاری قرار دارد.

رییس تربیت بدنی ارتش در پایان گفت: نکته‌ای را باید در حوزه سربازان عرض کنم و آن هم موضوع مهارت آموزی آنهاست. با قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح به ریاست سردار فرحی و همچنین اداره تربیت بدنی استان تهران همکاری و تعامل خوبی داریم؛ با دیگر استان‌ها نیز به ارتباط برقرار کردیم. در این بستر کلاس‌های مهارت‌آموزی و اشتغال‌زایی سربازان در ورزش را پیگیری کردیم. برگزاری کلاس‌های داوری و مربیگری یا مهارت‌آموزی در حوزه‌های کاری مانند نگهداری آب استخر، تاسیسات اماکن ورزشی، نعل‌بندی اسب، تعمیر تجهیزات ورزشی و دستگاه‌های بدنسازی، تعمیر دوچرخه و ... از جمله فعالیت‌ها در این حوزه بوده است. در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۲ هزار نفر را با این مهارت‌ها آموزش دادیم و امسال هم با توجه به محدودیت کرونا حدود ۲ هزار را تحت پوشش این مهارت‌آموزی قرار دادیم. در پایان هم توصیه می کنم که همه ملت ایران در شرایط کرونایی و با توجه به کم شدن فعالیت‌ها ورزش را فراموش نکنند چرا که می‌تواند از لحاظ روحی و جسمی به آنها کمک کند.

نظر شما