شناسهٔ خبر: 43523953 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس من| فراهم شدن دسترسی روستاهای بالای 20 خانوار زنجان به اینترنت

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: تا پایان سال همه روستاهای بالای 20 خانوار در استان به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سوژه‌ای با عنوان«مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در روستاهای زنجان» در فارس من ثبت شده بود که موضوع از مسؤول مربوطه پیگیری شد.

حامد سرائی در این رابطه طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس با تشریح توسعه فاوا در استان زنجان اظهار کرد: 64.5 درصد از خانوارهای این استان به اینترنت دسترسی دارند که این رقم در مقایسه با میانگین کشوری عدد قابل قبولی است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان افزود: مشترکین پهن باند سیار به ازای هر 100 نفر در استان 87 نفر است که میانگین کشوری این مشترکین 86 نفر است.

 وی درباره شاخص‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان زنجان گفت: پوشش ارتباطی روستاهای دارای تلفن خانگی در استان 94 درصد است که در آینده‌ای نزدیک همه روستاهای استان به تلفن خانگی و به اینترنت پر سرعت دسترسی خواهند داشت.

 سرائی در خصوص پهنای باند استان گفت: پهنای باند ورودی استان 140 گیگابیت بر ثانیه است که فقط 46 گیگابایت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و 66 درصد ظرفیت خالی است که از این ظرفیت خالی می‌توان در توسعه دولت الکترونیک و بسترسازی برای کاستن مراجعات مردمی استفاده کرد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به توسعه و ارائه خدمات به صورت غیر حضوری به فعالیت‌های دفاتر پیشخوان در سطح استان افزود: 91 دفتر پیشخوان خدمات دولت در سطح استان زنجان مشغول فعالیت هستند و سه دفتر خدمات ارتباط روستایی نیز در روستاها مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 178 باجه روستایی پست بانک خدمات ارائه می‌کنند، اضافه کرد: با اجرای برنامه‌ها و بازدیدهای دوره‌ای سعی شده همه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی مراجع ذیربط در این دفاتر رعایت شود.

 سرائی با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در فضای مجازی و لزوم توجه به این حوزه گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان همکاری نزدیکی با مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات، مرکز «آپا» دانشگاه زنجان و پلیس فتا در استان دارد که می‌توان به همکاری در زمینه تهیه و اطلاع‌رسانی اخطاریه‌های امنیت سایبری و وقایع پرخطر این حوزه به 52 دستگاه اجرایی استان، برگزاری دوره‌های آموزشی حوزه امنیت فناوری اطلاعات برای مدیران IT دستگاه‌ها، برنامه‌ریزی برای اجرای سومین مانور امنیت تارگاه‌های اینترنتی دستگاه‌های اجرایی استان و انعکاس گزارش وضعیت امنیتی دستگاه‌ها به مراجع ذیصلاح اشاره کرد.

 وی در پایان با تاکید به سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان زنجان، گفت: مصوبات و دستورات وزیر ارتباطات در حال اجرا است که از مصوبات این سفر می‌توان به اتصال همه روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و مطابق برنامه‌ریزی زمانبندی شده تا پایان سال همه روستاهای بالای 20 خانوار در استان به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/73005/ق/ی

نظر شما