شناسهٔ خبر: 43523869 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چین: هماهنگی استراتژیک با روسیه ارتقا یافته است

پکن از ارتقای هماهنگی استراتژیک با روسیه در سال‌های اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: اعتماد متقابل و هماهنگی استراتژیک چین با روسیه در طول سال های اخیر به طور مداوم ارتقا یافته است.

بر این اساس، ژائو لیجیان این سخنان را در جلسه توجیهی رسانه‌ای در پاسخ به اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مبنی بر اتحاد نظامی روسیه و چین، بیان کرد. وی گفت: اعتماد و هماهنگی استراتژیک بین دو کشور به مرحله بسیار خوبی رسیده است و روسیه روابط خود را با روحیه حسن همجواری و احترام متقابل با چین توسعه خواهد داد و برای رفاه حال مردم دو کشور تلاش خواهد کرد.

ژائو اظهارات مثبت پوتین درباره روابط چین و روسیه در جلسات سالانه را نشان دهنده روابط دو جانبه در سطح بالا دانست. سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: تحت هدایت استراتژیک رئیس جمهور شی جین پینگ و رییس جمهور پوتین، اعتماد سیاسی متقابل و هماهنگی استراتژیک بین دو کشور افزایش یافته است و در حال توسعه نوع جدیدی از روابط بین دو کشور‌ هستیم.

لیجیان گفت: چین آماده همکاری با روسیه برای توسعه استراتژیک روابط دو جانبه، کمک به توسعه و احیای همکاری های مشترک، برقراری ارتباط و هماهنگی استراتژیک نزدیکتر، و کمک به برقراری صلح و ثبات جهانی است.

انتهای پیام/

نظر شما