شناسهٔ خبر: 43523663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زیاد بودن احتمال حریق در جنگل‌ها در فصل پاییز

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به سطح یک میلیون و ۷۰۰هزار هکتاری جنگل در سطح استان گفت: احتمال حریق در جنگل‌های شمال علاوه بر فصل گرم سال در فصل پاییز با توجه به برگ‌ریزان زیاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، پاییز، فصل رنگ‌هاست، رنگارنگی برگ‌های درختان به حدی زیباست که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند در کنار این همه زیبایی قصه پرغصه غبار خاکستر بر طبیعت را یادآور می‌شود.

پاییز و برگ‌ریزان و همچنین خشک شدن برگ درختان احتمال حریق را در طبیعت افزایش می‌دهد و زخم کهنه و عمیقی را بر پیکر طبیعت برجای می‌گذارد که تاثیر این حوادث حتی در برخی از مناطق جنگلی مازندران صعب‌العبور ناگوارتر خواهد بود.

علی‌اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: احتمال حریق در جنگل‌های شمال علاوه بر فصل گرم سال در فصل پاییز با توجه به برگ‌ریزان زیاد است.

وی با بیان اینکه در این حوزه طرح جامع اطفای حریق در جنگل تهیه شده است، افزود: براساس قانون وظایف دستگاه‌ها به تفکیک مشخص شده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به سطح یک میلیون و ۷۰۰هزار هکتاری جنگل در سطح استان، تصریح کرد: در این راستا تاکید بر بحث پیشگیرانه است که مورد تاکید است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه افراد از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع مازندران خودداری کنند،خاطر نشان کرد:  باتوجه به شرایط موجود حریق نسبت به سنوات قبل در طبیعت شمال کاهش یافت.

فتح‌الله غفاری معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی مازندران ـ  منطقه ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: وضعیت مطلوبی برای حریق در جنگل‌ها با توجه به بارندگی اخیر مهیا نیست که امیدواریم شاهد ادامه بارش‌ها باشیم.

وی افزود: البته بارندگی‌های خوب در سال گذشته خیال ما را آسوده کرده و حریق در جنگل‌های شمال کاهش یافت.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی مازندران ـ منطقه ساری  با اشاره به حضور نیروهای حفاظتی و قرق‌بانان در جنگل‌های شمال، خاطرنشان کرد: حضور نیروهای حفاظتی موجب شده علاوه بر پیشگیری از حریق به کاهش مدت زمان اطفای حریق در جنگل‌ها کمک می‌کند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

نظر شما