شناسهٔ خبر: 43523364 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پیش بازی ال کلاسیکو

ثنا ولی نژاد

صاحب‌خبر -


پیش بازی، ال کلاسیکو
بارسلونا vs رئال مادرید
ساعت 17:30
نوکمپ، هفته هفتم لالیگا

بارسلونا
رتبه: 10
امتیاز: 7
2 برد، 1 تساوی، 1 شکست
8 گل‌زده، 2 گل‌خورده
ترکیب احتمالی:
نتو
آلبا • لنگله • پیکه • دست
دیانگ • بوسکتس
فاتی • کوتینیو • گریزمن
مسی

رئال مادرید
رتبه: 3
امتیاز: 10
3 برد، 1 تساوی، 1 شکست
6 گل‌زده، 3 گل‌خورده
ترکیب احتمالی:
کورتوا
مندی • راموس • واران • ناچو
مودریچ • کروس • کاسمیرو • والورده
وینیسیوس • کغیم بنزما

*در تاریخچه تقابل ها، دو تیم 244 بار باهم روبرو شدند که هر کدام 96 بار پیروز شدند و 52 بار مساوی کردند.*

داشتن و نداشتن برخی از بازیکنان در مادرید موجب ایجاد تفاوت های زیادی شده است. سرخیو راموس، تونی کروس و بنزما برای گرفتن امتیازات جمعاً برای لوس بلانکوس کلیدی هستند و آنها مقابل شاختار دونتسک فیکس نبودند. مادرید هم از نظر پرسینگ و هم از نظر حمله سبک موقعیتی داشته است. داشتن مالکیت باید برای سازماندهی خود و ایجاد بی نظمی در سازماندهی رقبا باشد، اما گردش توپ در مادرید به نوعی کِساد است و آنها فضاها را خالی از بازیکن می کنند. مهره های آنها بیش از حد ایستا هستند و بدون کشیدن مدافعان حریفشان به جلو - توسط وینیسیوس یکی از معدود بازیکنان "بیش از حد فعال" آنها - دفاع کناری آنها بسیار بالا است و فوتبالیست ها بیش از حد در عرض هستند، بنابراین هیچ پشتیبانی نزدیک به توپ وجود ندارد، بارها توپ را از یک طرف به طرف دیگر می‌فرستند و همچنان بی هدف!
اما مادرید همیشه مادرید است و علی رغم اینکه می تواند در خط حمله کمی تهاجمی باشد، قدرت آنها در سال گذشته استحکام دفاعی بود. با مصدومیت هازارد، کارواخال و اودگارد (بازیکنی که بسیار دوست داشتم او را در ال کلاسیکو ببینم)، زیدان ممکن است چهار هافبک را قرار دهد و یک وینگر که آسنسیو باشد را کم کند. بهترین بازیکن مادرید در این فصل، احتمالاً کورتوا بوده. کورتوا بارها در برابر خطر بیش از حد تنها شده است، اما او با رفلکس های خود و به صورت تک به تک آنها را مهار کرده است. آخرین مانع قبل از دروازه‌!
‌یک سوال مهم اینکه رئال مادرید چگونه پرس خواهد کرد؟ آنها مطمئناً ایرادات بازی شاختار را اصلاح می کنند اما نحوه پرسینگ یک تیم نتیجه مستقیم حمله آن تیم است. مادرید هنگام حمله کمی بی نظم بوده است بنابراین آنها باید موقعیت خود را فیکس کنند. انتظار دارم مادرید High Press را اعمال کند. اما مشکلات بارسلونا چندان در خط حمله نیست: ما می توانیم از فضاهایی را که آنها خالی می‌گذارند استفاده کنیم، با مسی پشت کاسمیرو و وینگرهایی مانند فاتی. مسئله اصلی بارسا دور زدن خط اول پرس مادرید خواهد بود زیرا جمع شدن تیم باعث ایجاد دردسرهایی برای تیم رونالد کومان شده است. ناچو ممکن است مدافع راست باشد و یک دوئل اصلی ایجاد کند: ناچو vs آنسو فاتی. مدافع مادریدی از دقت بازی کمی برخوردار است و باید فده والورده به او کمک کند زیرا بارسا دو بازیکن خطرناک در سمت چپ دارد. جوردی آلبا ممکن است فیکس بازی کند و بازی در عمق را بیشتر کند و او با آنسو که می تواند کانال های کناری بیشتری را اشغال کند و به موقعیت های خطرناک ایجاد کند، درک متقابل دارد. کوتینیو همچنین می تواند یک قطعه غیرقابل کشف باشد زیرا او تهدید کننده است، به خوبی با مسی ترکیب می شود، در اجرای تصمیمات سریع است و پویایی را فراهم می کند. او می تواند برتری های عددی را ایجاد کند. در بارسلونا نیز باید مراقب وینیسیوس بود. فرلاند مندی که در تاچ‌لاین قرار دارد، از بیش فعالی او پشتیبانی می کند. این می تواند یکی از دلایلی باشد که کومان ممکن است گریزمنِ متعهدتر در دفاع را برای سمت راست انتخاب کند.
ما می توانیم بردهای خود را افزایش داده و کومان می تواند دومین مربی هلندی ما پس از لوئیز ون گال باشد که در اولین ال کلاسیکوی خود در قامت سرمربی به پیروزی می رسد؛ تیم رونالد، فردا می‌تواند همانند خودش در آن شب بیادِ ماندنی اول سپتامبرِ 1994 در نوکمپ، که پاکو بویا را محو تماشای کاشته ی خود کرد، دنیا را محو تماشای تیم خود کند. ویسکا ال بارسا.

نظر شما