شناسهٔ خبر: 43522922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمک مؤمنانه| توزیع ۳۶۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان سمنان

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان از توزیع ۳۶۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان این استان در قالب رزمایش کمک مؤمنانه خبر داد و گفت: بیش از ۱۶۳ هزار سبد کالایی هم به دست نیازمندان رسیده است.

صاحب‌خبر -

مهدی کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشورمان از اسفندماه سال گذشته و پیرو منویات و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی به نیروهای نظامی و مردمی در خصوص توجه به رزمایش «همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه»، قرارگاه این رزمایش از اسفندماه در استان سمنان کلید خورد.

او اضافه کرد: بسیج سازندگی استان سمنان به‌عنوان دبیر قرارگاه مواسات استانی، برای هماهنگی فعالیت‌ها مسؤولیت را بر عهده گرفت و تا امروز فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان ادامه داد: در دو مرحله رزمایش استانی کمک مؤمنانه، تلاش شد تا بخشی از نیازمندی‌های محرومان، آسیب‌دیدگان از کرونا و نیازمندان این استان پاسخ داده شود.

کاشفی اظهار کرد: رزمایش نخست کمک مؤمنانه در سه مرحله در استان سمنان برگزار و طی آن، ۸۰ هزار سبد کالایی در سراسر استان بین نیازمندان و محرومان توزیع شد.

او اضافه کرد: در رزمایش دوم کمک مؤمنانه نیز ۸۳ هزار بسته کالایی در استان سمنان توزیع شد و در مجموع تاکنون، بیش از ۱۶۳ هزار سبد کالایی در استان سمنان با کمک خیران، گروه‌های جهادی، پایگاه‌های مقاومت بسیج، بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام راحل، بنیاد مستضعفان، بسیج و برخی نهادهای دیگر به دست نیازمندان رسیده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: خارج از این مسأله، گروه‌های جهادی کارگاه‌های خیاطی را در استان سمنان راه‌اندازی کردند و در این راه، حدود ۸۳ کارگاه خیاطی در سراسر استان به همت گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت بسیج به‌منظور دوخت ماسک و گان بیمارستانی آغاز به کار کرد.

کاشفی اضافه کرد: در اردیبهشت‌ماه امسال و در مرحله نخست اوج‌گیری ویروس کرونا، روزانه ۳۵ هزار عدد ماسک در کارگاه‌های خیاطی سراسر استان سمنان تولید می‌شد.

او افزود: در بحث توزیع غذای گرم در قالب رزمایش کمک مؤمنانه نیز تاکنون ۳۶۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان استان سمنان توزیع شده است.

انتهای پیام/2249/م/

نظر شما