شناسهٔ خبر: 43522085 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

جزئیاتی در مورد مهارت‌ها و بخش Crafting بازی Godfall منتشر شد

حسن اکرامی

صاحب‌خبر - به تازگی استودیوی بازی‌سازی کانترپلی گیمز (Counterplay Games) به ارائه‌ی جزئیات زیادی در مورد روند پیشرفت توسعه‌ی بازی Godfall و معرفی بخش‌های مختلف آن به مانند Skill Grid و Crafting پرداخته است. در همین راستا آقای ریچار هین (Richard Heyne) تهیه‌کننده‌ی ارشد بازی این جزئیات و اطلاعات را در مصاحبه با وب‌سایت خبری IGN در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. اولین بخشی که آقای هین در مورد آن به توضیح می‌پردازد مربوط به قابلیت Skill Grid می‌شود که هدف از آن رسیدن به بالاترین سطح ممکن انعطاف‌پذیری در گیم‌پلی و مبارزات بوده است: ما در جریان توسعه‌ی بازی Godfall تمامی امکانات و نیروی خود را به کار بردیم تا گیم‌پلی و مبارزات از آزادی عمل و قابلیت انعطاف بالایی برخوردار باشند و بدین صورت از بسته شدن دست بازی‌بازان برای انتخاب‌ شیوه‌‌های گوناگون پیش بردن بازی جلوگیری نماییم؛ چرا که مبارزات عنوان Godfall علاوه بر سریع و تیز بودن باید از چالش کافی برخوردار باشند و بازی‌بازان به صورت هدفمند و مطابق میل خود وارد آن‌ها شوند. علاوه بر این شما نمی‌توانید پس از هر بار بالا رفتن سطح و یا دریافت قدرت‌های ویژه به رابط کاربری بازی مراجعه کرده و سپس توضیحات مربوط به هر توانایی یا قدرت مبارزه‌ی منحصر به فرد را مطالعه کنید؛ چرا که این وقفه‌ها با ذات بازی Godfall در تضاد کاملی قرار دارند. حال می‌توان انتظار داشت با استفاده از سیستم راهنمای Skill Grid بازی‌بازان بتوانند تجربه‌ای واقعی از بازی Godfall داشته باشند و در حین مبارزات سریع و نفسگیر به مرور راهنمایی‌هایی در مورد شیوه‌های استفاده از یک سلاح یا قدرت مخصوص را فرا گیرند. در کنار استفاده از این سیستم یادگیری فوری، بازی‌بازان قادر هستند امتیازهای مهارت را بین Valorplateها جابجا کنند و از این طریق کنترل بهتری بر قدرت‌ها و استراتژی‌های خود در مبارزات داشته باشند. همچنین از این طریق می‌توان به راحتی و بدون زحمت بیشتر قدرت‌های هر Valorplate را امتحان کرده و بهترین آن‌ها را مطابق با سلیقه نگهداری نمود. در مورد سیستم لوت بازی می‌توان گفت که بازی‌بازان قادر هستند برای هر قهرمان خود دو سلاح، یک Life Stone برای بازگشت سریع و آنی به مبارزات، یک Charm برای استفاده از طلسم جادویی، یک Banner که در واقع نماد شما به شمار می‌آید را به همراه Amuletهای مختلف که هر کدام طلسم‌های ویژه‌ای را شامل می‌شوند، حلقه‌ی قدرت و Augmentهای مختلف برای یاری رساندن محدود به شما در مواقع خاص به همراه داشته باشند. همه‌ی این موارد در مکان‌های خاصی در طول یک مرحله قابل تغییر هستند اما برای ارتقا بخشیدن یا تقویت آن‌ها باید تا انتهای هر مرحله صبر کرده و در بخش Sanctum که Hub بازی به شمار می‌آید، به ارتقای مهارت‌ها یا تقویت اسلحه و زره خود بپردازید. در حالی که با استفاده از سیستم Upgrading یک اسلحه میزان قدرت یا سرعت ضربات آن افزایش خواهد یافت، با استفاده از سیستم Enchanting می‌توان علاوه بر جذابیت بخشیدن به ظاهر اسلحه و تبدیل کردن آن به یک آیتم نادر و افسانه‌ای، طلسم‌ها و جادوهای مختلفی را به آن اضافه نمود. اگر اسلحه، زره یا آیتم مخصوصی به صورت غنیمت در بازی وجود دارد که بازی‌بازان بسیار به آن علاقه‌مند می‌شوند و دوست دارند تا مدت‌ها از آن استفاده کنند، ما راه‌ها و انتخاب‌هایی برای آن‌ها قرار داده‌ایم تا از این طریق بتوانیم اطمینان حاصل کنیم آن‌ها توانایی حمل آن اسلحه یا زره را به مدت دلخواه خواهند داشت. همپنین آقای هین تایید کرد که بیش از ۱۲۵ گزینه‌ی مختلف و منحصر به فرد برای شخصی‌سازی و انتخاب آیتم برای اسلحه‌های مختلف بازی Godfall وجود خواهد داشت. در مورد بخش Crafting هر ماده‌ی اولیه برای ساخت یا ترکیب یک سلاح استفاده خواهد شد اما مطمئنا بازی‌بازان برای به دست آوردن آن‌ها نیاز به زحمت زیادی ندارند. در عوض سیستم کشف مواد و جست‌جو برای پیدا کردن آیتم‌های قابل جمع‌آوری بسیار طبیعی و گسترده خواهد بود. بازی‌بازان قادر هستند حتی در طول یک ماموریت انتخابی یا داستانی به صورت آزادانه به قلمرو دیگری بروند و حتی ماموریت‌های جانبی متنوعی که برای آن‌ها دارک دیده شده است را به اتمام رسانند. در تمام قلمروهای چهارگانه‌ی آب، باد، آتش و خاک محتوا و داستان‌هایی قرار دارد که پس از پایان بخش داستانی اصلی می‌توانید به تجربه‌ی آن‌ها بپردازید. همچنین موقعیت‌های مختلفی برای تجربه‌ی Co-op در این قلروها وجود خواهد داشت. شما هرگز در بازی Godfall حس اجبار به انجام ماموریتی را نخواهید داشت. هرگز به شما گفته نمی‌شود که ماموریتی را برای باز شدن Mesa the Valorplate انجام دهید. هرگز تجربه‌ی کمبود مواد اولیه و یا موارد لازم جهت ارتقای اسلحه و زره خود را حس نخواهید کرد و لازم نیست برای به دست آوردن آن‌ها مدت‌ها به بازی کردن بپردازید. هیچ ماموریت جانبی اجباری در بازی وجود ندارد. شما تنها باید فهرستی از فعالیت‌هایی که دوست دارید در بازی انجام دهید را داشته باشید و بدون مزاحمت به تجربه‌ی آن‌ها بپردازید. از این طریق قادر هستید بازی Godfall را بدون وقفه و کند شدن روند مبارزات و سرعت پیشروی درک نمایید. سرانجام آقای ریچارد هین به ارائه‌ی توضیحاتی در مورد آیتم‌های Trinket پرداخت. وی از این آیتم‌ها به عنوان تکه‌های منحصر به فرد از یک لوت ارزشمند یاد کرد. این لوت‌ها در صورت کامل شدن تمامی تکه‌ها می‌توانند ویژگی‌های منحصر به فردی را به مبارزات بازی بیفزایند و طبق اظهار آقای هین می‌توانند تجربه‌های مبارزه را به صورت عمقی و کامل برای بازی‌بازان دگرگون سازند. توسعه‌دهندگان از طریق این آیتم‌ها توانسته‌اند به الگوهای مبارزه و حرکت بازی Godfall تنوع بسیار بالایی ببخشند و بازی‌بازان باید برای دریافت آن‌ها تلاش کنند. لازم به ذکر است که آیتم‌های Trinket قابلیت ترکیب شدن دارند اما اثر منحصر به فرد آن‌ها الگوی مشخصی دارد که بازی‌بازان می‌توانند آن را دنبال نمایند تا در نهایت به لوت موردنظر برسند. عنوان Godfall قرار است در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۹ (۱۲ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی) برروی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول پلی‌استیشن ۵ عرضه گردد. شما در پایان می‌توانید ویدئوی مربوطه به ارائه‌ی جزئیات بازی Godfall توسط آقای ریچارد هین را در زیر مشاهده نمایید: https://dl.gamefa.com/user5/Mohsen/Godfall%20Customization%2C%20Progression%2C%20and%20%27The%20Tinkerer%27s%20Dream%27-480.mp4 دانلود بازی با کیفیت ۱۰۸۰p دانلود بازی با کیفیت ۷۲۰p دانلود بازی با کیفیت ۴۸۰p

نظر شما