شناسهٔ خبر: 43520673 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

پیش‌فروش کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس دومین بار در آمازون ژاپن به اتمام رسید

محسن رضوی فر

صاحب‌خبر -

آمازون ژاپن برای دومین بار اعلام کرد که موجودی کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس در این منطقه به اتمام رسیده است. برای جزئیات بیشتر با گیمفا همراه باشید.

این خرده فروشی ژاپنی صبح جمعه موج دوم پیش‌فروش فروش‌ کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس در دسترس قرار داد و در عرض چند ساعت همه‌ی آن‌ها به فروش رسید. این برای دومین بار است که فروش کنسول‌های مذکور در ژاپن به سرعت به اتمام می‌رسد.

در مرحله‌ی اول پیش‌فروش این کنسول‌ها در ماه سپتامبر، فروش کنسول اکس‌باکس سری اکس در کمتر ۲۰ دقیقه و اکس‌باکس سری اس در حدود یک ساعت به در خرده‌فروشی آمازون ژاپن به اتمام رسیدند.

اغلب خرده‌فروشی‌های بزرگ ژاپنی مانند Yodobashi, Softmap و BicCamera نیز تنها در عرض چند ساعت همه‌ی موجودی‌های اولیه‌ی کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس را به فروش رساندند.

با توجه به این که اکس‌باکس پیش از این عملکرد ضعیفی را در فروش کنسول‌های خود در ژاپن داشته است، اختصاص سهام بیشتر از کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری در این منطقه بعید به نظر می‌رسد. صرف نظر از این موضوع، این یک آمار خیره‌‌کننده برای کشوری محسوب می‌شود که معمولاً کنسول‌های پلی‌استیشن در آن محبوب‌تر هستند.

آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) پیش از این در خصوص عملکرد پیش‌فروش کنسول‌های جدید اکس‌باکس در ماه سپتامبر گفت که در خصوص این موضوع فروتن هستند و افزود که این اولین قدم در یک ماراتن طولانی‌تر است.

من از استقبال هواداران ژاپنی از پیش‌خرید کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس خرسند هستم. ما اهدافی را برای این کنسول‌ها در نظر گرفته‌ایم و این تنها اولین قدم در یک ماراتن طولانی‌تر است. من بسیار خوشحالم که می‌دانم انتظارات همگی از ما چقدر است و این (پیش‌فروش سریع کنسول‌ها) باعث افزایش انگیزه‌ی ما می‌شود.

همچنین اسپنسر در استریم Tokyo Games Show اعلام کرد که آن‌ها از گذشته درس گرفته‌اند و قصد دارند در نسل جدید بازی‌بازان ژاپن را بیشتر به سمت خود سوق دهند. کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و سری اس در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۹ (۱۰ نوامبر ۲۰۲۰) عرضه خواهند شد.

نظر شما